جهانگیری تأکید کرد؛ لزوم استعدادیابی و تقویت دانش‌آموزان مستعد در مدارس سما
  • ورزشی

  • اسفند 22، 1400 - 10:03


مسئول تربیت بدنی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این مدارس گفت: استعدادیابی و تقویت دانش‌آموزان مستعد از مهم‌ترین وظایف دبیران ورزش در مدارس است.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل ازخبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، میثم جهانگیری در نشست هم‌اندیشی دبیران ورزش مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از تلاش‌های مربیان و دبیران ورزش قدردانی کرد و گفت: حفظ سلامت و ایجاد شور و نشاط میان دانش‌آموزان از جمله وظایفی است که باید معلمان ورزش در مدارس با جدیت دنبال کنند.

این مسئول با اشاره به نگاه تخصصی امروز دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله ورزش اظهار کرد: تشکیل شورای تخصصی ورزش دانشگاه در استان‌ها و دنبال کردن برنامه‌های ورزشی به صورت تخصصی بیانگر تصمیم سازنده مرکز ورزش و تربیت بدنی در حوزه ورزشی است.

مسئول تربیت بدنی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان فراهم کردن تمهیدات لازم به‌منظور چگونگی استفاده مناسب دانش آموزان از وسایل و امکانات ورزشی در مدرسه خواستار شد و گفت: در صورت حضوری شدن، مدارس باید این آمادگی را داشته باشند تا بتوانند با ایجاد شرایط ایده آل زمینه فعالیت دانش‌آموزان را فراهم کنند.

مسئول تربیت بدنی سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: ارائه پیشنهادات لازم در راستای اجرای نکات ایمنی و بهداشتی در مکان‌ها، فضاها و تجهیزات ورزشی مدرسه از دیگر وظایفی است که باید معلمان به مدیر مربوطه انتقال دهند.

جهانگیری عنوان کرد: معلمان مدارس باید با ترغیب دانش‌آموزان به مشارکت فعال در برنامه‌های ورزشی، ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان، تلاش برای ارتقای سطح دانش علمی و عملی، ارائه بازخورد وضعیت آمادگی جسمانی، ساختار قامتی و تعیین سطح مهارت‌های ورزشی دانش‌آموز به والدین را برای پیشرفت و توسعه ورزش فراهم کنند.

وی گفت: نگاه حمایتی رئیس سمای استان موجب شده تا ما بتوانیم با انگیزه و جدیت بیشتر در شتاب بخشیدن چرخه ورزش انجام وظیفه کنیم که جای قدردانی دارد.