غدیر حقیقتی فراموش نشدنی در اسلام است
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 20، 1401 - 09:34


امام جمعه بندرلنگه مطرح کرد:
غدیر حقیقتی فراموش نشدنی در اسلام است
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه ،امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به تفسیر آیه ۱۰۲ سوره صافات بیان کرد: پیام اصلی آیه شریفه که پیرامون حکایت حضرت  ابراهیم(ع) و به قربانگاه بردن اسماعیل(ع) است،تسلیم امر خدا بودن است،این تسلیم امر خدا بودن مستلزم داشتن اعتقادات قوی در توحید و معاد است.
ایشان افزودند:امروز بیان اعتقادات در جامعه کمرنگ شده است نه در خانه ها و نه در مدارس، آنگونه که باید اعتقادات گفته نمی شود اگر اعتقاد یک مسلمان ضعیف شود نباید از او انتظاری داشت، باید برای تقویت اعتقادات خود و فرزندانمان برنامه داشته باشیم وقت بگذاریم مطالعه کنیم و هزینه نمایم.
امید است جوانان ما الگویشان اسماعیل،پدارنمان الگویشان ابراهیم و مادران ما الگویشان هاجر در تسلیم امر خدا بودن باشد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا افزود:غدیر حقیقتی فراموش نشدنی در اسلام است ،غدیر باز اعلان امامت علی علیه السلام و یازده فرزندان اوست،پیام غدیر که ولایت است تاقیامت باید ترویج شود.
ایشان گفتند: بر اساس امر رسول الله در روز غدیر انتقال پیام غدیر بر هر مسلمانی واجب است ،هر کدام از مسلمان ها در دهه ولایت و امامت یک کار برای ولایت و ترویج پیام غدیرانجام دهند تا مشمول دعای مستجاب رسول الله شودند که فرمود: هر کس علی را یاری می کند خدایا تو یاریش کن
خدمت به غدیر قطعا یاری علی (ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا با اشاره به زلزله واقع شده در شهرستان بندرلنگه بیان کردند:از همه مسئولان،ارگان ها،نهادها ،ادارات و مردم شریف استان خصوصاً مردم شریف شهرستان بندرلنگه که در همدلی با اسیب دیدگان سنگ تمام گذاشتند از اصحاب رسانه که جهاد کردند از سرداران نیروی مسلح و نیروهای تحت امرشان در استان خصوصاً سردار عظمایی و منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، سردار مارانی و عزیزان قرارگاه مدینه منوره ،سپاه امام سجاد(ع)، سپاه شهرستان، ارتش، انتظامی، هلال احمر، گروه های جهادی تشکر می نمایم.
بحمدلله در یک مانور همدلی و ایثار اکثر مشکلات اولیه زلزله زدگان مرتفع شده است اما با توجه به گرمای فوق العاده این روز ها تا سه ماه آینده انتظار می رود در انتقال و استقرار کانکس و مایحتاج ضروری مردم تسریع شود. 
ایشان گفتند؛ دولت مردمی ساخت و ساز در منطقه را ویژه ببیند و اعتبارات مورد نیاز را سریعاً تخصیص دهد تا در کمترین زمان شاهد استقرار واحد های مسکونی باشیم