جلسه کار گروه آرد و نان شهرستان خمیر برگزار شد
  • گزارش و مصاحبه

  • شهریور 17، 1401 - 05:26


جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان خمیر برگزار شد

جلسه کارگروه آرد و نان با هدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی واحدهای نانوایی؛ بررسی مشکلات بهداشتی نانوایی های سطح شهرستان و همچنین حمل نقل توزیع آرد به ریاست مهندس گورانی معاون عمرانی فرماندار شهرستان و اعضای جلسه در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ در این جلسه نظارت دقیق بر نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و همچنین تعیین میزان سهمیه و حمل و توزیع آرد در بین نانوایی سطح شهر و روستاهای شهرستان، از موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
در این نشست مهندس گورانی اظهار کرد: نان قوت اصلی مردم بوده و نسبت به کالاهای دیگر بارزتر و حساس تر بوده به همین دلیل احساس مسئولیت و دغدغه ما نیز نسبت به آن بیشتر است و با توجه به اینکه قیمت نان افزایش داشته، نانوایی ها موظفن علاوه‌ بر پخت نان با کیفیت، وزن نان و وزن چانه را نیز رعایت کنند.
وی تاکید کرد: باید تعامل بین  جهاد کشاورزی، اداره صمت، اتحادیه صنف نانوایی ها به خوبی ایجاد شود و هر روزه از نانوایی ها بازرسی های لازم انجام شود زیرا اگر نظارت‌ها به ماهی یک بار تبدیل شوند امکان تخلفات بیشتر و نتیجه اثر گذاری آن کم و ناچیز خواهد بود. وی تصریح نمود: باید با آرد اختصاص یافته به هر نانوایی نان پخت شود و با متخلفان عرضه خارج از شبکه آرد برخورد جدی خواهد شد با توجه به آغاز فصل کشاورزی و استقرار جمعیت انبوهی شناور در سطح شهرستان تامین نان شهروندان از اولویت اصلی کارگروه بوده و تمام تدبیر لازم در این خصوص می بایست انجام گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خمیر در این نشست اظهار کرد: نظارت بر فعالیت نانوایی ها از طرف بازرسان جهاد کشاورزی با پشتکار و جدیت در حال انجام است و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می شود.