گوی شناور لاوان به مدار خدمت بازگشت
  • اجتماعی

  • بهمن 09، 1400 - 09:57


گوی شناور (SBM) لاوان که چند روز قبل بدنبال بروز مشکلی به زیر آب رفته بود، با تلاش تعمیراتی به مدار خدمت بازگشت.

 

به گزارش  دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، گوی شناور لاوان که مسؤولیت پهلودهی و انتقال مواد نفتی به شناورها را برعهده دارد، چند روز قبل و بدنبال بروز مشکلی به زیر آب رفت.

شرکت نفت فلات قاره ایران حالا اعلام کرده که این گوی شناور که در ۵ کیلومتری ساحل جزیره لاوان قرار دارد در چند روز گذشته به دلیل وزش باد شدید و وقوع طوفان دچار آسیب‌دیدگی شده بود و همین امر موجب نیمه‌واژگون شدن این پایانه و اختلال در فرایند صادرات نفت‌خام از منطقه عملیاتی لاوان شده بود.

در این راستا تیم تعمیرات زیر آب منطقه لاوان به محل اعزام و با عملیاتی طبق برنامه به مدت دو روز شبانه‌روزی در تاریخ ۶ و ۷ بهمن موفق شدند گوی شناور SBM را به حالت اول برگردانند.

با توجه به اینکه صادرات نفت‌خام سکوهای سلمان، بلال، رشادت و رسالت از طریق  پایانه شناور لاوان انجام می‌شود، اهمیت تعمیر و بازگردانی این پایانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از پیش نمایان می‌شود.

در نجات و بازیابی پایانه SBM منطقه لاوان، کارکنان واحدهای عملیاتی لاوان شامل تعمیرات، بهره‌برداری، تعمیرات زیر آب و ... همچنین مدیریت و راهبری مدیرعامل شرکت و رئیس منطقه نقش موثری داشتند