هیچ‌گونه خدماتی برای مسافرین نوروزی نداریم/ استقرار و نصب چادر در تمام بخش‌های شهر ممنوع است
  • فرهنگی

  • فروردین 01، 1399 - 12:31


عباس امینی‌زاده  درآخرین جلسه شورای اداری شهرداری که به صورت اضطراری و با دستور کار اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری کرونا و باران‌های شدید روزهای آتی برگزار شد، اظهار کرد: علت برگزاری این نشست اضطراری، وضعیت وخیم شهر، با توجه به پیش‌بینی حضور حجم گسترده مسافران نوروزی است.
به گزارش دریای اندیشه ،وی با اشاره به عدم رعایت نکات ضروری در کنترل این بیماری از سوی بسیاری از هموطنان، افزود: با وضعیت موجود و حجوم مسافران به بخش‌های مختلف کشور، برای شهر و شهروندان احساس خطر می‌کنیم.
شهردار بندرعباس خطاب به مدیران حاضر در این جلسه با بیان اینکه ما و شهروندان سرنوشت به‌هم پیوسته داریم، تصریح کرد: کل شهر، سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر کسی یک نقطه را سوراخ کند، همه غرق می‌شوند‌.
امینی‌زاده با اظهار اینکه حتی اگر یک نفر رعایت نکند، می‌تواند تعداد زیادی از شهروندان را به بیماری کرونا مبتلا کند، گفت: شهرداری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت شهروندان دارند و بر همین اساس، ما نیز اقدامات لازم را در پیش گرفته و از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انسان‌ها نقش‌آفرین و تاثیرگذار اصلی در سرنوشت خودشان هستند، ادامه داد: ما در سرنوشت تمام شهروندان نقش داریم و در برابر مردمی که برای آنها مسئولیت داریم، مسئول هستیم.
وی با اظهار نگرانی از اینکه متاسفانه بسیاری از افراد بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند، تاکید کرد: مسئله این بیماری، بحث مرگ و زندگی است و اکنون، خانه ما، شهر ماست و شهروندان، اعضای خانواده ما.
شهردار بندرعباس با تاکید بر رعایت مراقبت‌های فردی و نکات بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، اضافه کرد: پیش‌نیاز خدمات‌رسانی به مردم، حفظ جان خودمان است و در بحران‌ها، این مسئله اهمیت قابل توجهی دارد.
امینی‌زاده با قدردانی از فعالیت گروه«نام»، گفت: این اقدام به عنوان یک الگوی سراسری در کشور مطرح بوده و به لحاظ عملی و روانی نیز تاثیرگذر است و از طرف دیگر، ضد عفونی بی‌وقفه در سطح شهر، بر بحرانی‌ بودن وضعیت تاکید دارد.
این مقام مسئول در ادامه سخنانش نیز اظهار کرد: نگرش مردم باید نسبت به این مسئله تغییر کند تا شاهد تغییر در رفتار آنها باشیم.
وی افزود: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که با وجود همه هشدارها، طی روزهای آینده، مسافران نوروزی وارد بندرعباس شوند، در حالی که ما از پذیرش افراد در پارک‌ها، بوستان‌های شهر و سایر بخش‌ها معذوریم و در ورودی‌های شهر نیز این مسئله صراحتا اعلام می‌شود.
شهردار بندرعباس در همین ارتباط افزود: با تمام احترامی که برای مردم و مهمان قائل هستیم، هیچ کس در هیچ کدام از پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و هر نقطه دیگر شهر اجازه استقرار و چادر زدن را نداشته و در همین مورد نیز تعداد نیروی انسانی نظارتی و کنترل کننده افزایش می‌یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد، با تکریم برخورد می‌کنیم و دوست نداریم با کسی درگیر شویم، عنوان کرد: کلیه سرویس‌های بهداشتی، حمام‌ها و دیگر خدماتی که قبلا در بخش‌های عمومی شهر قابل ارائه بوده، تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج است.
وی در ادامه نیز بر اهمیت جمع‌آوری زباله و بهداشت شهر و توجه به سلامت و بهداشت کارگران بخش‌های مختلف و خصوصا بخش تنظیف تاکید و عنوان کرد: حفظ جان نیروها برای ما اهمیت زیادی داشته و اولویت دارد.
امینی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پر قدرت به کشور و همچنین بندرعباس و باران‌های شدید حاصل از فعالیت این سامانه، تصریح کرد: تداوم لایروبی خورها و کانال‌های دفع آبهای سطحی یکی از ضروریات در این ارتباط است.
شهردار بندرعباس تاکید کرد: جمع‌آوری زباله‌هایی که ممکن است مسیر دفع آبهای سطحی را مسدود کند، قبل، حین و پس از بارندگی باید مدنظر نواحی و مناطق باشد.
وی بر آماده‌باش کلیه نیروهای مدیریتی، کارگری، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز در مواقع بارندگی تاکید کرد.