هفت مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس پلمب شد
  • اجتماعی

  • بهمن 10، 1400 - 06:03


 رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، با هماهنگی مقام قضایی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و تیم های گشت و نظارت سازمان نظام پزشکی استان، هفت مرکز پزشکی غیرمجاز را در شهر بندرعباس شناسایی و پلمب کردند.

به گزارش دریای اندیشه مجتبی قهرمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  این مراکز غیرمجاز با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با به کارگیری افراد غیرمتخصص و بدون مدرک پزشکی، اقدام به عمل های خطرناک زیبایی در مکان های غیر استاندارد می کردند.

وی ادامه داد: گردانندگان این مراکز دارای تخلفات و سوء استفاده های متعدد بوده اند که پس از شناسایی با حضور مأموران در محل، ضمن پلمب اماکن یاد شده، تعدادی از عوامل و گردانندگان این مراکز غیرمجاز نیز دستگیر شدند.

قهرمانی تصریح کرد: به دلیل دخالت در امور پزشکی و نداشتن پروانه برای فعالیت و همچنین با توجه به استفاده از افراد فاقد مدرک پزشکی که جرم محسوب می شود، پرونده قضایی برای متهمان تشکیل شد که در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی است.

این مقام قضایی از پزشکان خواست، اجازه ندهند که از مدارکشان در مراکز غیرمجاز استفاده شود و هشدار داد با توجه به مخاطرات و عواقب منفی چنین اقداماتی برای سلامت و بهداشت عمومی، در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: ضرورت دارد شهروندان سلامتی خود و خانواده‌شان را با اعتماد به تبلیغات فریبنده سودجویان به خطر نیندازند و برای دریافت خدمات پزشکی، فقط به مراکز دارای مجوز قانونی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و درمانی، مراتب را به مراجع قضایی و انتظامی یا دستگاه های نظارتی وابسته به وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی گزارش کنند.