هنرستان‌های جوار صنایع، نیروی انسانی مورد نیاز هرمزگان را تامین کنند
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 30، 1402 - 05:59


استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع در شهرستان‌های مختلف استان در سال تحصیلی جدید گفت: باید این هنرستان‌ها در هماهنگی کامل با صنعت مرتبط باشند و با آموزش سرفصل‌های مورد نیاز صنایع بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز استان را تامین کنند.
به گزارش دریای اندیشه ، مهدی دوستی در نشست با فرهنگیان هرمزگان افزود: مساله مهم‌تر این است که دانش آموزان پس از تحصیل در این هنرستان های جوار صنایع با مشکل اشتغال روبرو نشوند.
وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای افزایش این هنرستان‌ها صورت گرفته و تعداد بیشتری رشته مرتبط با نیازهای استان در هنرستان‌ها تدریس خواهد شد.«طبق اعلام اداره کل آموزش و پرروش هرمزگان، برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) هنرستان‌های جدید در رشته‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی، شیلات و بهیاری در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.»
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات نهایی دانش آموزان و لحاظ شدن تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، بر آماده نمودن دانش آموزان و برگزاری نشست های توجیهی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات و آزمون‌های آزمایشی تاکید کرد.دوستی گفت: با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوه آزمون گیری و تصحیح برگه‌های امتحانی باید به دانش آموزان اطلاع رسانی شود تا در روز امتحان با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: باید از هم اکنون برای کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان و معلمان برنامه ریزی شود و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سالن‌هایی که در طرح مردمی سازی امکانات دولتی شناسایی شده در اختیار این طرح اوقات فراغت قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر نیز برنامه‌های جانبی در مساجد نیز باید تدارک دیده شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم احداث مدارس جدید در استان اظهار کرد: باید برای سال تحصیلی جدید با کمک خیران تعداد مدارس نوساز افزایش یابد و بتوانیم بخشی از این مدارس را تا شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.
وی ادامه داد: دیگر مساله مهم برنامه ریزی برای سرویس مدارس است، در سال تحصیلی کنونی مشکلات و ایرادهایی در این زمینه وجود داشت که باید این موضوع برای سال جدید رفع شده و سرویس مورد نیاز تامین شود.
فرمانداران نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند
استاندار هرمزگان همچنین با توجه به در پیش بودن هفته معلم گفت: باید نسبت به تکریم ویژه این قشر مهم جامعه برنامه ریزی شود و فرمانداران موظف هستند نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند.
دوستی افزود: باید برای این رویداد مهم بسته‌های متنوعی نظیر اردوی ویژه معلمان نیز تدارک دیده شود و از طرفی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی به فرهنگیان در این هفته داده شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مسکن فرهنگیان پرداخت و گفت: تامین مسکن فرهنگیان در اولویت قرار دارد و بهترین زمین‌ها برای ساخت مسکن معلمان تخصیص می‌یابد، آموزش و پرورش باید زودتر نسبت به این امر مهم اهتمام ورزد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.