حرفهای شنیدنی آخوندی که مربی فوتبال است
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 03، 1401 - 14:12


حرفهای شنیدنی آخوندی که مربی فوتبال است

بهزاد سالاری امام جماعت شهر جدید علوی می گوید:  وقتی فوتبال را به صورت حرفه ای و اساسی شروع کردم بعضی افراد گفتند: آخوند ها نباید ورزش کنند.
مرضیه ساحلی زادگان 
به گزارش اختصاصی خبرنگار روزنامه دریای اندیشه از بندرخمیر، کشارروستایی در دهستان کهورستان بخش مرکزی شهرستان خمیراست ،این منطقه‌ی حفاظت شده در استان هرمزگان و در بخش شمالی جاده‌ی بندرعباس-بندرلنگه قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های زیستی در مناطق اطراف است.
کشار دارای استعداد خوب در ورزش مخصوصا فوتبال است، در رده بزرگسالان دو تیم خوب دارد که جنگجو  در لیگ یک استان و ستارگان در لیگ برتر بخش مرکزی بازی می کند،امکانات ورزشی این منطقه نیز مطلوب است. اما کافی نیست منتظر اقدام مسئولین جهت تکمیل پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال کشار هستیم.بهزاد سالاری امام جماعت مسجد النبی شهر جدید علوی مربی زحمتکش و دلسوز رده پایه فوتبال - فوتسال در شهر جدید علوی و کشار است ،آخوند، دانشجو، امام جماعت و سرپرست یک تیم فوتبال بخشی از دغدغه‌های فکری آقای حاج بهزاد سالاری است.
 او معتقد است که ورزش، عبادت و کار توامان راهی برای فرار از مشکلات اجتماعی است و با وجود اینکه عهده دار مسجد است ولی معتقد است که باید در راه کار فرهنگی و ورزشی هم فعال بود. 
در کنار کار تلاش هم می‌کند، جنب و جوش فراوانی از خود نشان می‌دهد و همین مسأله باعث تذکر مکرر داورهای میدان می‌شود، اما او درس ساکت بودن را نخوانده است می‌خواهد تلاش کند، همانگونه که تاکنون تلاش کرده است، در حوزه، دانشگاه و هم اکنون در تیم فوتبالی که مربی گری آن را بر عهده گرفته است.
حاج بهزاد سالاری کار مربی گری را با نوجوانان علوی شروع کرد. او در کنار مدارک حوزوی و دانشگاهی دارای مدرک مربیگری فوتسال است و زیر نظر استاد ناظم الشریعه مربی سابق فوتسال تیم ملی و میشل پتروس علم مربیگیری فوتسال را آموزش دید و مدرک مربیگیری فوتسال را دریافت نموده است، ایشان سخت پیگیر شد تا زمین چمن این شهرک افتتاح شود. 
بهزاد نگاهی فراتر از شهرک داشت وقتی که دید در روستای همسایه نوجوانان و جوانان عاشق ورزش بدون مربی و راهبر هستند وقت خود را برای آنها نیز تنظیم کرد و بدون هیچ منتی خالصانه آمادگی خود را اعلام نمود.
رشد و تقویت ورزش در منطقه کشار که ظرفیت بالایی در رشته‌ی ورزشی فوتبال دارد نیازمند مواردی نظیر تعهد، تخصص، تلاش است تا وضعیت فرهنگی اجتماعی و ورزشی منطقه را تا جایی که ارزش آن را دارد ارتقا بخشد.
یکی از راهکارهای توسعه پایدار توسعه متوازن در همه ی حوزه ها بخصوص بخش ورزش، توسعه ورزش و تربیت بدنی به عنوان اقدام اساسی برای تأمین و تربیت سرمایه انسانی سالم، تندرست و داشتن جامعه با نشاط یک وظیفه ملی است که زمینه توسعه پایدار در جامعه را فراهم می نماید و باید برای توسعه ورزش و جوانان حوزه غرب استان گام های موثری را در ایجاد زیر ساخت های ورزشی برداریم.
حوزه زیرساختی بر مسائل ورزش و جوانان اولویت دارد و بیشتر درگیری و برنامه ها برای توسعه زیرساخت های ورزشی است که باید در کنار این مقوله به حوزه ورزش وجوانان نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم.
 هم اکنون یک روحانی در کنار کار خود وارد عرصه ورزش شده است. نظر خودت چیست؟ 
فعالیت در ورزش خط مقدم مقابله با اعتیاد است.
 علیرغم وجود امکانات و استعداد در منطقه کشار احساس کردم ورزش یه کم کمرنگ شده است، به همین خاطر بر خود واجب دانستم کاری انجام دهم و با دوستان مشورت کرده و کار مربیگری پایه را به عهده گرفتم.
نظر شما در مورد ورزش و فعالیت جوانان در عرصه‌های ورزشی چیست؟
همانطور که در زمان جنگ، خط مقدم از رزمندگان خالی نمی‌ماند و در دنیای کنونی نیز باید در خط مقدم فعالیت داشت، پرداختن به فعالیت‌های ورزشی خود مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی علی الخصوص در زمینه اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد به گوشی و فضای مجازی که در بین جوانان شایع است، همه ما این جمله کلیشه‌ای را بارها شنیده‌ایم که می‌گوید پیشگیری بهتر از درمان است و در همین راستا پرداختن به ورزش و مشغول شدن جوانان به ورزش و فعالیت مثبت و شکوفا شدن استعدادهایشان خود تاثیر به سزایی در فاصله گیری جوانان از امور منفی و اعتیاد خواهد شد.
از هر آنچه بخواهیم پیشگیری کنیم باید نقطه مقابل آن را تقویت کنیم، با توجه به شرایط سخت استان باید به این مورد توجه ویژه شود.
 به نظر شما توجه ما به ورزش بخصوص به فوتبال  به چه میزان باید باشد؟
 این ورزش در دنیا طرفداران زیادی دارد و در کشور ما نیز علاقمندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و از این جهت افرادی که منافع سوء دارند به دنبال چنین رشته‌های پرمخاطب می‌روند، چرا ما باید این ورزش را رها کنیم؟؟ به نظر من باید این ورزش را همگانی کنیم بطوری که زمین، مدرسه و آکادمی فوتبال داشته باشیم، مربی و بازیکنان قوی پرورش دهیم چرا که توانایی آن را داریم و در این زمینه به شرط مشارکت و اتحاد موفق خواهیم شد و می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و ابعاد سلامتی و تندرستی آن  را تقویت کرده و با ایجاد شور و نشاط در جامعه، تبلیغات سوء دشمنان را نیز از بین ببریم.
در آخر نظرتان در رابطه با فوتبال در کشار چیست ؟
باید همه قبول کنیم که فوتبال امروز هزینه دارد و برای حضور در لیگ های معتبر باید هزینه کرد.نظر من این است که باید همه پای کار بیایند مسئولین، مردم  و... همه اگر می خواهیم در لیگ حضور مقتدر داشته باشیم باید اتحاد داشته باشیم یک تیم منتخب منطقه کشار در لیگ یک استان  بهترین راهکار  است.
ان شاءالله با درایت و تدبیر مشکلات را از سرراه برداریم و گام های اثرگذاری رو به جلو برای ورزش برداریم.