هرمزگان بهشت کشاورزی خارج از فصل در کشور است
  • اجتماعی

  • دی 22، 1400 - 09:53


دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان:

هرمزگان بهشت کشاورزی خارج از فصل در کشور است

 

به گزارش دریای اندیشه بهنقل از ایسنا دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استان هرمزگان به گونه ای است که تغییرات فصولی همچون زمستان و تابستان تاثیر چندانی در فعالیت‌های زراعی کشاورزان ندارد و کشاورزان در هر زمانی که اراده کنند، می‌‎توانند دست به کشت محصولاتی بزنند که دیگر استان‌ها امکان کشت آن‌ها را ندارند و بر همین اساس این استان به بهشت کشاورزی خارج از فصل در سطح کشور شهرت یافته است.

پیام رضایی صبح امروز (۲۲ دی ماه) در وبینار با کشور سنگال اظهار کرد: استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: درحوزه ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی نیز طرح‌های بزرگی در هرمزگان در حال انجام است و تحولات خوبی را در این حوزه شاهد هستیم که می توانیم متناسب با نیاز کشورهای هدف محصولات را تولید و صادر نماییم.

رضایی تاکید کرد: هرمزگان با تلاش‌های صورت گرفته از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلات است.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات رتبه‌ نخست را به خود اختصاص داده است.