هشدار پلیس فتا درباره ترفند مجرمان سایبری با عنوان «عیدانه ریاست جمهوری»
  • گزارش و مصاحبه

  • اسفند 26، 1402 - 15:44


سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و همچنین ارسال شکوائیه های قضائی به این پلیس ؛ مشخص است این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی " ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری " مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند .

این مقام مسئول افزود: در این راستا با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری در این حوزه طی چند روز اخیر تعداد ۱۵۵ سرشماره ارسال کننده پیامک های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان سایبری مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به مسدود سازی و اقدام قانونی علیه مرتکبان این گونه جرایم صورت گرفته است .

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: رصد جریانات کلاهبرداری متصور در فضای سایبر در کارگروه های ویژه عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور در حال اجرا  است.

وی گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ؛ قطعا در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف از جمله " ارسال لینک های آلوده  و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون خواهیم بود .

سرهنگ پاشایی در ادامه به هموطنان توصیه کرد : ضمن حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا فریب مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.