۱۱ هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی توهین به ساحت امام رضا(ع)را محکوم کردند
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 22، 1401 - 09:19


 

هیات های مذهبی سراسر هرمزگان با مطالبه‌گری از متصدیان امر خواستار اجرای مجازات و ممنوعیت و انفصال از هر نوع اجرای برنامه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای توهین کنندگان به امام رئوف و حامیان و خائنان به این نظام هستند

 

 

 

علی ستاری 

 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، همزمان با شب ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در آستان مقدس امامزاده سید مظفر علیه السلام شهر بندرعباس با حضور کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم مطهر رضوی با هدف محکوم کردن توهین به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام برگزار شد.

آیین آغازین این مراسم برگزاری نماز جماعت به امامت حضرت آیت الله سید محمد علی معصومی از علمای برجسته اخلاق و استاد حوزه و دانشگاه بود که با مشارکت چندهزار نفری مردم در صحن امام‌زاده سید مظفر علیه السلام برگزار شد و بلافاصله بعد از نماز جماعت سخنرانی این عالم جلیل القدر آغاز شد.

آیت الله سید محمد علی معصومی استاد حوزه و دانشگاه در این اجتماع هزاران نفری مردم بندرعباس اظهارداشت: ملت ایران در عشق به حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بی‌نظیر هستند و همواره ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان داده‌اند چنانچه در ماجرای عزیمت حضرت به مشهد در ورودی شهر نیشابور ۴هزار نفر با لوح‌های زرین به استقبال حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام آماده بودند تا بیانات گهربار حضرت را ثبت کنند.

وی افزود: حضرت در جمع مردم نیشابور حدیث سلسله الذهب را به نقل از پدران گرامی خود تا پیامبر گرامی اسلام و خداوند متعال نقل کردند بدین شکل که کلمه لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا و معنی این‌ حدیث گهربار این است که کلمه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» دژ و حصار من است. پس هر کس داخل دژ و حصار من شود، از عذاب من ایمن خواهد بود اما حضرت شرطی برای ورود و ماندگاری به این‌ دژ محکم قرار داده است و آن هم أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا یعنی پذبرفتن ولایت‌آقا امام رضا علیه‌السلام و به تبع آن همه معصومین علیهم السلام است. 

معصومی بیان‌کرد: برای ورود به دژ محکم خداوند متعال باید ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری خود را تقویت کنیم و اینکه امام رضا علیه‌السلام در جمع مردم ایران از بین اینهمه‌ حدیث این سخن گهربار را بر زبان جاری می‌کند نشان می‌دهد که ایشان امروز ملت ایران را می‌دیده است و راه رسیدن به خدا و ورود به دژ محکم لا اله الا الله را با ولایت مشخص کرده است.

منتقدان باید در کنار انتقاد راهکار نیز برای حل مشکلات ارائه کنند

استاد حوزه و دانشگاه بیان‌کرد: نباید اجازه دهیم که به حریم ولایت خدشه‌ای وارد شود و دشمن بتواند از آن استفاده کند، اگر انتقادی داریم که همه ما انتقاد داریم اشکالی ندارد و طبق قانون اساسی این امر را پیش می‌بریم اما انتقادها باید همراه با راه حل دادن باشد اگر فقط بدون اینکه‌ راهکاری برای حل مشکلات ارائه دهیم‌ و بدون اینکه تلاشی برای بهبود اوضاع کنیم انتقاد می‌کنیم بدانیم که داریم آب در آسیاب دشمن می‌ریزیم و نتیجه‌اش جز توهین مقدسات نخواهد بود. 

وی تصریح کرد؛ مردم ایران اگر شما می‌خواهید در مسیر امان الهی حرکت کنید باید تابع ولایت باشید، لااله الا الله‌‌ِ تنها و گفتاری انسان را هدایت نمی‌کند بلکه لااله الا الله عملی زیر سایه ولایت ما را به دژ محکم خداوند و امان می‌رساند و امامین انقلاب نیز بر همین مبنا انقلاب را به پیروزی رساندند؛ امامین این انقلاب آیا غیر از توحید الهی را دنبال کردند؟ خیر ! و از این بابت حرکت آن‌ها علوی، فاطمی و رضوی بود و الّا اگر ذره‌ای غیر از این بود هیچ وقت نمی‌دیدیم که انسان آزاده‌ای مانند آیت‌الله بهاءالدینی که برای رهبر انقلاب تمام قد بایستد. آیت الله معصومی عنوان‌کرد: گرانی‌ها را باید حل کرد، ما خودمان از گرانی‌ها رنج می‌بریم اما به خدا آنقدر در دوران‌های گذشته مردم را به چالش کشانده‌اند که هر کاری که می‌کنند چاله دیگری در اداره کشور ایجاد می‌شود و کار دشوار تر می‌شود اما بایست صبر کنیم تا نتایج کارهایی که‌ در حال انجام است دیده شود. 

ما در دهان کسانی می‌زنیم که به امام ما توهین کنند 

وی خاطرنشان کرد: این روزها دیدیم که عده‌ای غافل با ساخت فیلم عنکبوت مقدس توهین را به امامان شما علنی کرده‌اند و خط های قرمز را در نوردیدند که علت آن سکوت در برابر توهین به ولایت بوده است، وقتی به ولی شما توهین کردند و جلوگیری نکردید به امامتان هم توهین می‌کنند اما ما اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم که ما در دهان کسانی می‌زنیم که به امام ما توهین کنند. 

بعد از سخنرانی آیت‌الله معصومی مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کربلایی اسماعیل تذرو و سید محمد ثمره موسوی با همراهی و هم‌خوانی مردم آغاز شد و در اثنای مداحی کاروان حرم مطهررضوی در میان حجم انبوه دلدادگان وارد صحن حرم امامزاده شدند و میان ازدحام جمعیت در جایگاه حاضر شدند، حجم جمعیت به حدی بالا بود که امکان برگزاری مراسم پرچم‌گردانی وجود نداشت اما با این وجود مردم بسیاری خود را به پرچم رسانده و متبرک کردند. 

حسن‌ختام برنامه عظیم اجتماع امام رضایی‌ها در بندرعباس قرائت پیام محکومیت عوامل سازنده فیلم‌ عنکبوت مقدس در توهین به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بود که توسط کربلایی احمدی‌منش مسئول هیات رزمندگان اسلام استان هرمزگان قرائت شد. 

متن این‌ پیام به شرح زیر است، 

بار دیگر دست ولایت‌ستیز دشمن از آستین رسانه‌های نامقدس صهیونیستی بیرون زد و با تولید فیلم موهن به ساحت مقدس رضوی خباثت خود را بیش از گذشته آشکار کرد.

در حماقت دشمنان همین بس که بی‌حرمتی و جسارت به کانون عشق ایران، سرزمین ولایت مداران و شهیدان دهه کرامت را که تمام توجهات مردم شریف ایران و شیعیان به امام رئوف منعطف می‌شود را انتخاب کردند؛ در این فیلم با سیاه‌نمایی چند‌وجهیِ قتل و قصاص؛ قاتل زنجیره‌ای با پناهندگی وی به حرم رضوی به خیال خود چهره مشعشع خورشید هشتم و نورانیت نظام جمهوری اسلامی را زشت جلوه داده و قاتل را قهرمان به تصویر کشیده‌اند، جامعه ایران را زن‌ستیز دانسته و فرهنگ متعالی شیعی و قوانین حیات‌بخش اسلام را زیر سوال برده‌اند. 

آیا وقت آن نرسیده است که نظام، رافت اسلامی را که تاکنون به کار بسته کنار بگذارد و طبق آیه شریفه ((توبه -۷۲) 

غضب درباره منافقان را در دستور کار خود قرار دهد؟ ، آیا زمان آن نشده که یک مشت هنرمند‌نمای وطن فروش را به اربابان بی‌لیاقتشان بسپاریم تا دیگر تجاوز در سینمای ایران را ادعا نکرده و به آن افتخار نکنند.

آیا عصر پاکی و بیداری در تاریخ رسانه و سینمای کشور فرا نرسیده تا هنرمندان متعهد و الگوهای حقیقی در عرصه هنر، ورزش، موسیقی و بازیگری از موریانه‌ها و انگل‌های درخت تناور نظام اسلامی اعلام بیزاری کنند و این زباله های کثیف را به زباله دان تاریخ بیفکنند. 

ما حاضرین در این تجمع به نمایندگی از هیئت‌های مذهبی، اعضای کانون‌های خدمت‌ رضوی، اعضای شبکه جوانان رضوی و ... با ظرفیت ۱۱۳۵۰ هیات مذهبی سراسر استان با مطالبه‌گری از متصدیان امر خواستار اجرای مجازات و ممنوعیت و انفصال از هر نوع اجرای برنامه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای توهین کنندگان به امام رئوف و حامیان و خائنان به این نظام هستیم.