جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در صف مبارزه با ویروس کرونا
  • فرهنگی

  • فروردین 04، 1399 - 20:07


 

در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و نیز همزمان با روزهای شیوع ویروس کرونا  جمعیت همیاران سلامت روان  اجتماعی  در راستای  پیشگیری  از آسیبهای اجتماعی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا به میدان آمد و  همانند سایر گروههای  جهادی برای کمک و همراهی با مدافعان سلامت جامعه ، آستین  همت را  با هدف خدمت رسانی به مردم ساکن در روستاها و مناطق کمتر برخوردار و  گروههای آسیب پذیر بالا زد.

به گزارش دریای اندیشه ؛ سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس در این خصوص اظهار داشت :  جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی نقش موثر و تاثیر گذاری در پیشگیری  از آسیبهای  اجتماعی ایفا  می نمایند.

افسانه پور محمود خاطرنشان کرد : پایگاه های سلامت اجتماعی به عنوان پیش تازان اصلی سازمان بهزیستی در بحث کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه در خانواده ها است.

 این مقام مسئول در پایان سخنانش اذعان کرد: جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی با هدف افزایش  توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای ارتقاء سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ایفای نقش می پردازد .

مدیر عامل جمعیت همیاران سلامت روان  اجتماعی نیز در تکمیل سخنان سرپرست بهزیستی بندرعباس تصریح کرد : جمعیت همیاران از ظرفیتکها و پتانسیل بالایی در عرصه های مختلف اجتماع برخوردار است و از نیروهای اجتماعی تاثیر گذار در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی به شمار می رود .

ادریس سلیمانی خاطر نشان کرد :  جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کانونی برای پیوند ، همراهی ، تلاش چندجانبه ، مشارکت جمعی و توسعه ملی است .

سلیمانی بیان داشت: باید دیدگاه جامعه را نسبت به فعالیت های اجتماعی جمعیت همیاران تغییر داد  و همگان را متوجه ظرفیت و توان اجرایی بالای این جمعیت و برنامه ها و فعالیتهای اجتماع محوران  نمود.

 وی از جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی به عنوان شریک اجتماعی سازمان بهزیستی در بخش های مختلف نام برد. 

نصب چادر امداد رسانی  با آرم سازمان بهزیستی و جمعیت همیاران به منظور خدمت رسانی در سطح برخی از روستاها و مناطق کمتر برخوردار ،  آماده نمودن فضای مجازی با موضوع راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا ، تولید و تهیه ماسک های بهداشتی یکبار مصرف و توزیع رایگان بین مردم ساکن در روستاها در 4 پایگاه خدمت رسان ، توزیع بسته های معیشتی میان افراد نیازمند روستا ، توزیع رایگان مواد شوینده  و  ضد عفونی کننده میان روستاییان ، ضدعفونی کردن و گندزدایی اماکن عمومی از دیگر اقدامات بهزیستی است.

انتهای پیام