جنگ توئیتری نامزدهای ریاست جمهوری /همه‌بر علیه لاریجانی ؛ لاریجانی بر علیه همه
  • سیاسی

  • خرداد 05، 1400 - 01:17


جنگ توئیتری نامزدهای ریاست جمهوری در توئیتر/همه بر علیه لاریجانی،لاریجانی بر علیه همه

 

 

به گزارش سرویس سیاسی روزنامه دریای اندیشه، سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود و ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای کلید پاستور را برای 4 سال به یکی از نامزدهایی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است تحویل خواهد داد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امسال بر خلاف دوره های گذشته منتظر مناظرات تلویزیونی ننشسته اند و فضای تقابل با یکدیگر را از همان بدو ورود به ساختمان وزارت کشور جهت ثبت نام آغاز کرده اند و به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود هستند شاید اولین تقابل توسط دکتر علی لاریجانی ایجاد شد او با مطرح کردن این جمله که اقتصاد پادگان و دادگاه نیست تقابل خود را با چند نامزد انتخاباتی اعلام کرد و پس از آن با مطرح کردن هشتک نه چکش نه کلید بعنوان اولین توئیت خود مرز بندی خود را اعلام و وارد جنگ روانی با سید ابراهیم رئیسی به عنوان متولی دادگاه ها در کشور، محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، رستم قاسمی مشاور فرمانده سپاه، حسین دهقان وزیر سابق دفاع و دیگر نظامی های حاضر در صحنه انتخابات آغاز کرد و آن را به فضای توئیتر کشاند.

البته در همان روز سید ابراهیم رئیسی و محسن رضایی پاسخ های به علی لاریجانی دادند اما سعید محمد در فضای توئیتر به هشتک های علی لاریجانی واکنش نشان داد.

 

دکترسعید محمد که یکی از پدیده های انتخابات پیش رو است در پاسخ به اظهارات و توئیت علی لاریجانی نوشت:به کسانی که هویت خودشان را مدیون #پادگان و #دادگاه هستند به صراحت می گویم به حول و قوه الهی ، امروز آغازی بر پایان #اشرافیت_خانوادگی است.

توئیت سعید محمد در پاسخ به لاریجانی حاوی 2 پیام بود اول اینکه علی لاریجانی خود زاده ی پادگان است و از سپاه پاسداران وارد سیاست شده است و دومین اینکه خانواده لاریجانی ها سالیان سال مدیریت دادگاه ها را در کشور در دست داشتند.

سعید جلیلی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز با انتشار این توئیت به سخنان و توئیت لاریجانی در روز ثبت نام واکنش نشان داد و نوشت:

اخیرا گفتند اقتصاد کشور، پادگان و دادگاه نیست! 

درست یا غلط!

شما کارنامه کار خودتان را ارایه بدهید! 

۱۲ سال رییس مجلس بودید!!

 

تقابل لاریجانی به همین جا ختم نشد او پس از این تقابل نوک پیکانش را به سمت سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گرفت، ماجرا از این قرار بود که سایت خبری منصوب به دکتر لاریجانی با تحریف سخنان دکتر سعید جلیلی جوی را در توییتر به راه انداخت و این امر موجب واکنش سعید جلیلی شد.

دکتر جلیلی در صفحه توییتر خود نوشت:

کشور با نمایش اداره نمی شود!

این که دو جمله ساخته شود و همه با آن سرگرم شوند؛ مصداق کار نمایشی است!

و علی لاریجانی نیز اینگونه به توئیت سعید جلیلی پاسخ داد: احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.

شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان #یار_کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر «مواضع خطرناک» شما را گردن بگیرند.

این توئیت از لاریجانی توانست تا مدتی کاربران توئیتر را به خود مشغول کند.

این موضوع سرآغازی بود بر تقابل سعید جلیلی و علی لاریجانی، سعید جلیلی در پاسخ به اینکه علی لاریجانی در صفحه هشتک سوال سخت را مطرح می کرد نوشت: می‌گویند از ما سوالات سخت بپرسید؛ همین سوالات آسان را پاسخ بدهید؛ سوالات سخت هم می پرسیم.

 

کسی که ۱۲ سال رییس مجلس بوده کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند.

 

البته علی لاریجانی در پاسخ به توئیت عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان خط و مشی خود را مشخص کرده بود.

عبدالله گنجی خطاب به لاریجانی نوشت:

جناب لاریجانی تا کنون5 توئیت زحمت کشیدند که جز اولی(شروع)چهار موردش سلبی و علیه دیگری است.لطفا ابعاد ایجابی مواضع و برنامه هایتان را پررنگ نمایید.اونها بد و ناکارآمد!.شما بفرمایید چه می کنید؟

و علی لاریجانی در پاسخ او نوشت: پذیرش این ناکارآمدی مقدمۀ اصلاح امور و ایجاد #اجماع_ملی برای حل مسائل سخت است.

در اینجا قصد من بیان تناقضات گفتاری و رفتاری است. بحث‌های ایجابی و برنامه‌ها هم به جای خود بیان خواهد شد.

 

این پاسخ لاریجانی نشان می دهد هدف اول او حمله به رقبا است و در وهله دوم به تبیین برنامه های خود خواهد پرداخت.

تقابل بعد را دکتر علی رضا زاکانی ایجاد کرد؛ او که رئیس مرکز پژوهش های مجلس است علنا علت حضور خود در انتخابات را هم تقابل قلمداد کرده است او در اولین توییت خود بعد از ثبت نام نوشت: مسببین وضع اسفبار فعلی، با صحنه آرایی پیچیده و طلبکارانه به عرصه آمده اند و سودای #دولت_سوم_روحانی را در سر دارند

باتوجه به آرایش جدید صحنه و در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب، با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، #ایران_قوی محقق شود؛ زاکانی که در زمان ریاست دکتر علی لاریجانی ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را بعهده داشت در توئیتی دیگر نوشت: کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف درمانی، نه با سستی و بیگانه پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات ۲۰دقیقه‌ای میسر نخواهد شد.

این توئیت زاکانی نشان از تقابل او با علی لاریجانی داشت و به تصمیم 20 دقیقه ای رییس مجلس در تصویب برجام اشاره داشت که علی لاریجانی در نشست کلاب هوسی خود آن را تکذیب کرد و گفت این مسئله تصمیم نظام بوده است. 

 

علی رضا زاکانی در توئیت دیگر خود اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم را مورد خطاب قرار داد و نوشت: انتخابات برای آقای #جهانگیری زنگ تئاتر و بازیگری نیست، زنگ حساب است و باید به سوالات جدی پاسخ دهد

 

۱.نرخ دلار۴۲۰۰ و آتش زدن میلیاردها دلار

 

۲.علت نابود کردن سرمایه مردم در بورس

 

۳.تقلیل ستاد اقتصاد مقاومتی به قرارگاه مرغ!

 

۴.فساد اقتصادی نزدیکان و منصوبان دولت

او جهانگیری را متهم ردیف دوم مشکلات کشور ذکر کرد اما تقابل با جهانگیری به همین جا ختم نشد و فریدون عباسی نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی نیز و در پاسخ به توئیت دوم خرداد جهانگیری که دولت خود را امتداد دولت سید محمد خاتمی دانسته بود نوشت؛

از الزامات تحول #الگوی_حکمرانی در کشور، پایان دادن به حاکمیت طبقه ویژه ای است که با تفرعن های بی مانند، تَکرارهای گمراه کننده و اشک تمساح؛ به جای پاسخگویی برای بندهایی که به پای زندگی مردم زده اند، طلبکار هم شده اند.

 

کاندیداها دیشب یعنی روز آخر را هم تقریبا به جدال پرداختند اما امروز اعلام نتایج احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان آب سردی بر پیکره مهاجمین توئیتر ریخت و با عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی که در نقش مهاجم وارد رقابت های انتخاباتی شده بود شاید این روند متوقف شود. 

 

انتهای پیام/