خیریه تخصصی ازدواج آسان در شهرستان راه اندازی میشود
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 11، 1401 - 20:53


امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

به کمک خیرین ، خیریه تخصصی ازدواج آسان در 

شهرستان  راه اندازی شود


از آحادمردم شریف و متدین انتظار می رود در طرح جامع عفاف و حجاب ، ستاد امر به معروف کشور را یاری نمایند.
به گزارش اختصاصی خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه ؛امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۲۱ سوره روم ؛پیرامون امر مقدس ازدواج و باید ها و نباید های مرتبط با آن پرداختند و بیان داشتند: امر مقدس ازدواج همانند یاد خدا آرم بخش است پس ازدواج را می توان یک عبادت قلمداد کرد.
نکته دیگری را که می توان برداشت کرد این است که همسر باید آرامش بخش باشد نه عامل تشنج و اضطراب پس در انتخاب همسر معیار اصلی ایمان و اخلاق باشد نه مادیات چون مادیات هرگز آرامش بخش نخواهد بود.
ایشان در بخش دیگر بیان کردند: متاسفانه با رواج سبک زندگی غیر اسلامی در جامعه ما عواملی برای از بین بردن قداست امر خیر ازدواج بوجود آمده است که تشکیل زندگی را سخت کرده است،از جمله آن عوامل مهریه های سنگین،جهیزیه های سنگین،چشم هم چشمی،تفاخر و تجملات را می توان نام برد. درحالی که هیچ کدام از این مسائل جزء ضروریات تشکیل زندگی نیست و هیچ کدام از این عوامل آرامش بخش نخواهد بود بلکه آنچه آرامش ایجاد میکند اخلاق، ایمان و سادگی است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت:عمده موانع موجود در مسیر ازدواج آسان جنس موانع فرهنگی است،پس دو کار باید اتفاق بیفتد: ۱_ رویکرد ها و اعتقادات نسبت به ازدواج ها اصلاح شود،پس تریبون دار ها روحانیت، معلمین،اساتید دانشگاه،دفتر داران محضر ازدواج،پدرها و مادر ها همه وظیفه داریم سنت های غلط جاهلی و غربی در ازدواج را کنار بگذاریم و با جهاد تبیین ازدواج اسلامی را ترویج دهیم.
۲_ باید در شهرستان خیریه قوی ویژه ترویج ازدواج آسان تشکیل شود ، کما اینکه در خیلی از شهرستان های بزرگ کشور وجود دارد،ضرورات یک مراسم عروسی را جمع آوری می کنند و با کمک خیرین  هزینه ازدواج و عروسی را بسیار پایین می آورند بطوری که هر جوانی میتواند با کمک بکار گیری امکانات آن خیریه مراسم عروسی خود را در ساده ترین شکل برگزار نماید.
پیشنهاد میکنم یکی از مساجد شهرستان متولی تاسیس این خیریه شود و بنده نیز از هیچ تلاش و کمکی در این زمینه دریغ نخواهم کرد.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه درخطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به دیدار رئیس و اعضاء قوه قضائیه با مقام معظم رهبری بیان کردند:  نکات بسیار مهمی را ولی امر مسلمین جهان در این دیدار بیان فرموند که به چند جمله آن اشاره میکنم: علت سربلندی ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر حوادث بزرگ و تلخ ۱۳۶۰ ایستادگی تلاش و نهراسیدن از دشمنان بود و این سنت الهی در همه دوران ها قابل تکرار است، باید بدانیم خداوند سال۱۴۰۱ همان خداوند سال۱۳۶۰ است .در این جلسه مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول قوه قضائیه ،مبارزه جدی با فساد ، جلوگیری از تضییع حقوق عامه ، پیشگیری از وقع جرم تاکید نموند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا بیان کرد: روز اول ذی الحجه ایام معلومات است  روزه داری این روز ها و عبادت این شبها بسیار ارزشمند است به امیدی که از فیوضات این دهه مبارکه بهرمنده شویم.
جوانان درامر ازدواج  سیره امیر المومنین(ع) و فاطمه(س) راپیشه خود سازند.
ایشان سالروز ازدواج حضرت امیر المومنین علی (ع )و حضرت زهرا(س) را تبریک گفتند و بیان کردند: به امیدی روزی که جامعه ما که فرزندان و علاقمندان به علی(ع) و زهرا(س) هستند سیره آن دو عزیز را در امر ازدواج پیشه خود کنند.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه  با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز حمله آمریکای تروریست به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت جمعی از هم میهنان و همشهریان را گرامی داشتند. 
اسلام ناب محمدی مانع اصلی آمریکای ناقض حقوق بشر است.
ایشان بیان کردند:  ۶ لغایت۱۲ تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است،آمریکا ام الفساد قرن،شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است و اسلام ناب محمدی را مانع اصلی خود میداند و تمام شرار در تاریخ موجودیت خود، انواع ظلم ها علیه بشریت را در قالب شعار حقوق بشر انجام داده و میدهد، از حمله اتمی به ژاپن تا جنگ و جنایت و مداخله آشکار در گوشه گوشه عالم کار او بوده و هست.
 حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا ادامه داد: تنها در کشور ایران اسلامی و در این چند روز از تیر ماه جنایات متعدی را یا بی واسطه یا با واسط توسط دست نشانده های خود انجام داده است.
در ششم تیر ماه سوء قصد نافرجام به آیت الله العظمی امام خامنه ای توسط منافقین در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ویارانش،یازدهم تیر۱۳۶۱ شهادت حضرت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد،هشتم تیر۱۳۶۶ بمباران شیمایی سردشت،دوازدهم تیر۱۳۶۷ حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بیگناه
آمریکا؛حباب خالی در آستانه ترکیدن است.
ایشان گفتند:امروز دیگر کسی شعار دفاع از حقوق بشر را از آمریکای جنایتکار قبول نمیکند، بلکه بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دنیا را آمریکا میدانند و این حباب خالی در آستانه ترکیدن است، بزودی ملت های آزاده عالم شاهد محو این جانی ضد بشریت خواهند بود.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: ششم ذی الحجه سالگرد جنایت فراموش نشدنی آل سعود خبیث در کشتار ۳۲۵ زائر خانه خدا در حرم امن الهی در سال۱۳۶۶ و در لباس احرام به جرم سردادن شعار علیه شیطان بزرگ و دشمنان مسلمانان است.
این جنایت را محکوم میکنیم و به روح شهدای حج خونین سال۶۶ درود و سلام میفرستیم، در این باره تنها جمله امام راحل را یاد آور میشوم که فرمودند:(اگر ما از مسئله فلسطین بگذریم،اگر ما از صدام بگذریم،اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم نمی توانیم از مسئله حجاز بگذریم)
ایشان با ا‌شاره به هفتم ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام را  تسلیت گفتند و بیان کردند: ان شالله که بتوانیم در بزرگداشت این روز اهتمام بورزیم و نسبت به بهره گیری از سیره آن حضرت تلاش نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا بیان کرد: در آستانه هفته عفاف و حجاب هستیم ، دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود میلیارد ها دلار برای ترویج بی حجابی و فحشا در کشور های اسلامی خصوصا ایران اسلامی خرج می کند که یک نمونه از آن اتفاق هفته قبل شیراز بود.
متدینین، دلسوزا کشور و دلسوزان خانواده ها باید در این زمینه مطالبه گر باشند.
قانون عفاف و حجاب باید از ادارات و اماکن عمومی مثل بازار و فروشگاه ها شروع شود.
وجود مظاهر بی حجابی در ادارات فروشگاه ها و بازار که اماکن رسمی است هرگز پذیرفته نیست ستاد امر به معروف در سطح کشور به دنبال اجرای طرح جامع عفاف و حجاب است انتظار است که همه مردم با احساس مسئولیت در این طرح همکاری نمایند.