کلاهبرداری سایبری در کمین ثبت نام کنندگان زائرین پیاده روی اربعین حسینی
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 23، 1402 - 09:19


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه زائرین به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکرده و اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند، از افرادی که به مناسبت اربعین قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خواست مراقب سرقت اطلاعات بانکی و شخصی خود باشند.
به گزارش دریای اندیشه، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی سایت های جعلی با موضوع ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین حسینی(ع) با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند و شهروندان می بایست مراقب لینک های جعلی ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی باشند.
وی افزود: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.
سرهنگ بهمنی تصریح کرد: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکرده و اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند. رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به این که شهروندان به هیچ عنوان مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهند، خاطرنشان کرد: جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند مراجعه و از توجه به شایعات بی اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شوند اجتناب کنند.