کلید اصلی توسعه جامعه در دست خبرنگاران است
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 20، 1401 - 09:20


رییس دانشکده فنی و حرفه ایی میناب درگفتگو با اصحاب رسانه این شهرستان؛
کلید اصلی  توسعه جامعه  در دست خبرنگاران است

نمکپور دریای اندیشه شهرستان میناب 

دکتر زایری رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب در نشست خبری که  با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان میناب برگزار شد ضمن  تسلیت ایام محرم شهادت عباعبدالله الحسین ع و یاران گرامی امام سوم شیعیان و گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت:برخی از خبرنگاران به دلیل پرداختن به مسائل بیشتر  در جامعه از جایگاه بهتری در بین مردم برخوردار هستند.
وی با اشاره به این موضوع که خبرنگار چشم بیدار و گوش شنوای یک جامعه است و در هر جامعه‌ای خبرنگار از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است. گفت:یکی از کلیدهای اصلی  توسعه یک جامعه همراه با مطالبه گری در دست خبرنگاران است.
زایری افزود؛  شفافیت، صداقت، جامعیت، بروز بودن از اصول کار خبری  محسوب میشود و گاهی اوقات جبهه گیری های که بین سیستم رسمی یا اداری با خبرنگار مشاهده میشود براساس دیدگاهی است که افراد برای خود تعریف می نمایند .
این مقام مسئول تصریح کرد؛ آشنایی مردم جامعه با حق و حقوق خود و حقوق شهروندی میتواند حس مطالبه گری اصولی را به همراه بیاورد و زمانی  جامعه‌ای مطالبه‌گر خواهیم داشت که مردم از حق و حقوق خود آگاه  و برخوردار باشند.
رییس دانشکده فنی حرفه ایی آیت الله خامنه‌ای شهر ستان میناب با تاکید بر این مطلب که  جامعه‌ایی فاقد رشد کافی  می باشد  که در مطالبه گری قانونی و اصولی  کوتاهی کرده باشد.
زایری بیان داشت؛این مرکز آموزشی  از سال 1375  راه اندازی که   تاکنون چهار هزارو 238 نفر فارغ التحصیل خروجی داشته است و  بیش از 90درصد دانشجویان  این آموزشگاه بر اساس ارزیابی های انجام شده جذب بازار کار شده‌اند.
وی با اشاره به رشته های فنی و حرفه ایی گفت:جامعه هدف ما فارغ التحصیلان هنرستان ها و کار و دانش ها می باشند و امروزه سیاست آموزش و پرورش به سمتی پیش میرود که به دنبال جذب دانشجو به سمت رشته های فنی و حرفه ای میباشد.
زایری بیان نمود:از مهرماه سال 1399  این آموزشکده باکسب مجوزهای لازم میزبان دانشحویان دختر جهت تحصیل در این مرکز آموزشی بوده و 839 نفر دانشجو دختر و پسر در این مرکز آموزشی درحال تحصیل می باشند