کرونا مثبت در هرمزگان به ۳۵ نفر رسید/ثبت ۵ نفر فوتی و سه نفر بدحال
  • فرهنگی

  • اسفند 19، 1398 - 07:19


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش دریای اندیشه ،حسین فرشیدی  در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونا در استان هرمزگان، با بیان اینکه ۵۳۸ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۲ نفر مشکوک بوده و در حال حاضر ۱۰۱ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

فرشیدی با اشاره به اینکه آمار مثبت کرونایی هرمزگان امروز به ۳۵ نفر رسید، اضافه کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به جمع فوتی های استان هرمزگان در شهرستان بندرعباس افزوده شد تا تعداد فوتی ها به پنج نفر برسد.

وی با بیان اینکه ۲۱ مورد از موارد کرونا مثبت با حال بهبودی مناسب ترخیص یافته اند، تصریح کرد:۹ مورد بستری هستند که سه مورد از آن ها بدحال و از این سه مورد، دو بیمار با دستگاه تنفس مصنوعی نیز به ادامه درمان می پردازند.

فرشیدی در خصوص میزان پراکندگی موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان، اظهار کرد: بندرعباس با ۱۵ مورد، قشم با ۸ مورد، کیش با ۳ مورد، پارسیان ۲ مورد، بندرلنگه، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و جاسک هرکدام یک نفر نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشت ۱۴۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان هرمزگان با علائم تب، گلودرد، تنگی نفس صورت گرفته است، اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به مراکز درمانی استان هرمزگان است که از این تعداد ۲۰ مورد مشکوک به کرونا نیز بستری شده اند.

وی با بیان اینکه ۸ نقطه مرزی استان هرمزگان نیز در این مدت مورد کنترل و غربالگری صورت می گیرد، اظهار کرد: در این مدت سه مورد مشکوک به کرونا نیز اجازه ورود به استان داده نشد و اگر کسی با علائم مشکوک به کرونا مجبور به ورود به استان باشد باید ۱۴ روز نیز قرنطینه باشد.

فرشیدی در پایان با اشاره به کاهش ورود گردشگر به استان هرمزگان، بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم در این مدت هم استانی هایمان نیز چندان به تذکرات مقامات استانی توجه نمی کنند و شاهد ازدحام هرمزگانی ها در مراکز خرید هستند که امیدوارم این تجمعات هرچه زودتر کاهش یابد.

انتهای پیام