کرسی نارنجی شورای شهر در مقابل کرسی سبز بهارستان
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 09، 1402 - 05:38


علی ستاری -

رییس شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور ،استعفای رسمی خود را از حضور در پارلمان شهری اعلام کرد.
به گزارش روزنامه دریای اندیشه، ششمین دوره از شورای شهر بندرعباس، یکی از جوان‌ترین و در عین حال پر حاشیه‌ترین شوراهای اسلامی بندرعباس بود این شورا که شبانه معارفه و آغاز به کار کرد، در اولین اقداماتش بعد از تعیین رئیس در حالی که می‌توانستند بروند و مشغول جشن پیروزی شوند تا پاسی از شب در صحن شورا جلسه برگزار کردند تا تکلیف بودن یا نبودن شهردار وقت بندرعباس را روشن کنند و از همان ساعات اول بحث تعیین شهردار در اولویت شورای اسلامی شهر بندرعباس به ریاست یک بانو قرار گرفت؛ با اینکه شورایی‌های بندرعباس با اکثریت رای مهدی نوبانی را به عنوان سکاندار مدیریت شهری بندرعباس برگزیدند اما شورا تلاش کرد که شورای شهرداری نباشد و بر مبنای یک سری معیارها و اصولی کارهای نظارتی‌اش را پیش‌ببرد، قطعا برای ترکیب جوانِ پارلمان ششم شهر بندرعباس، جراره‌ی با تجربه یک امتیاز محسوب می‌شد که زین پس او را در اختیار ندارند.
فاطمه جراره به واسطه‌ی اتصالی که به جریان انقلاب دارد همواره با مخالفین سر سختی در عالم سیاست رو به رو بوده است و عده‌ای تلاش داشته‌اند، قافیه را بر او تنگ کنند، این مسئله در شورای پنجم که جراره تقریبا تنهای تنها بود خود را به وضوح نشان داد و حتی در شورای ششم هم که شورایی انقلابی شناخته می‌شد نیز جلوه‌گری کرد!
فاطمه جراره را باید جزو موفق‌ترین نمایندگان تاریخ شورای شهر بندرعباس بدانیم چرا که او توانست سه دوره‌ی پیاپی رای اعتماد مردم بندرعباس را برای ورود به شورای اسلامی شهر بندرعباس جلب کند، جراره برای اولین بار در چهارمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهرها، با 18هزار و 546 رای به عنوان سومین نفر وارد شورای شهر بندرعباس شد اما چرا او را عضوی موفق در شورای شهر بندرعباس می دانیم!؟
فاطمه جراره بعد از حضورش و راهیابی‌اش به شورا با بیش از 18 هزار رای در دوره‌ی بعدی انتخابات موفق شد دوباره رای اعتماد مردم نصیب خود کند و 24 هزار و 875 رای از آن خود کند، جراره در این دوره توانست 6 هزار بندرعباسی را مجاب کند که به او رای دهند، جراره سال 1400 و در ششمین دوره انتخابات نیز مانند دوره‌ی گذشته رای اول بندرعباسی‌ها برای ورود به شورا بود و توانست در حالی که مشارکت در انتخابات پایین بود 22 هزار رای را برای خود قطعی کرده و با فاصله‌ی معناداری نسبت به نفر دوم راهی پارلمان شهری بندرعباس شود.
این‌ها همه نشان می‌دهد که جایگاه و پایگاه مردمی فاطمه جراره در بندرعباس بسیار قوی است و همین امر در وهله‌ی اول نشان دهنده‌ی رضایتمندی موکلینش و در وهله‌ی بعدی مثبت بودن عملکردش است‌.
همین آمارهای فاطمه جراره است که او را به رقیبی خطرناک برای بهارستان‌نشینان فعلی مجلس تبدیل کرده است و ممکن است جراره به عنوان شگفتی‌ساز انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی، بتواند به اولین نماینده‌ی زن تاریخ هرمزگان در مجلس تبدیل شود .
حضور فاطمه جراره در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند به پرشور شدن و مهیج‌‌تر شدن انتخابات کمک کند اما این حضور برای برخی‌ها به حدی وحشت‌آور بوده که پای روی نمایندگی خود بر مردم گذاشتند تمام همت خود در یک سال و نیم گذشته منعطف به تخریب، رئیس شورای شهر کردند و حتی رفقایشان را برای کمپین سازی جهت انحلال شورا مجاب کردند.
فاطمه جراره که حدود 10 سال در قامت نماینده مردم در شورای شهر خدمت کرده نشان داده است، که در نمایندگی از مردم تعارفی با کسی ندارد و طی چندین سال گذشته او همواره یکی از حامیان کارگران در بحث پرداخت حقوق‌ها بوده است اما این نماینده‌ی پرطرفدار در شهر بندرعباس است.
البته یکی از نقاط قوت جراره برای حضور در مجلس، پشتیبانی جریان انقلاب از او است، جریانی که بی‌هیچ چشم‌داشتی و با کمترین هزینه‌ای تنها بر اساس تشخیص تکلیف به میدان می‌آید.
البته نقطه‌ی قوت دیگر جراره در انتخابات مجلس " مونث بودن " او خواهد بود و این مسئله که زنان هرمزگانی بسیار زنان فعالی هستند و جراره به راحتی می‌تواند کرسی سبز بهارستان را از آن خود کند‌.
فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه رسمی این شورا در نطق پیش از دستور خود استعفای رسمی خود را از حضور در پارلمان شهری بندرعباس، اعلام کرد.
وی در نطق خود با تقدیر و تشکر از مردم بندرعباس و همکاران خود در شورای اسلامی این شهر، گفت: توفیق داشتم به‌مدت ده سال در شورای اسلامی شهر بندرعباس حضور داشته باشم و از این بابت از تمام همکاران در ادوار مختلف نهایت تشکر و سپاس را دارم.
فاطمه جراره استعفایش را پیرو درخواست‌های مکرر ولی‌نعمتان خود معرفی کرد و اظهارداشت: از اعتمادی که مردم شهر بندرعباس به بنده داشتند تشکر می‌کنم. قطعا خدمتی که من کردم در حد توانم بوده و در شان و جایگاه مردم نبوده است.
وی ضمن طلب حلالیت از مردم و همکارانش، خاطرنشان‌کرد: از همه عزیزان طلب حلالیت دارم، آرزو دارم همه تلاش کنیم شهر زیبایی داشته باشیم، این انتظاری ست که مردم شهر ما دارند.
گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، با ۶ رای موافق با استعفای فاطمه جراره موافقت کردند و مقرر شد روز سه شنبه ۹ خرداد ماه جلسه فوق العاده برای انتخاب ریاست جدید شورای شهر بندرعباس برگزار شود.
البته این تنها تغییر و تحول در مدیریت شهری بندرعباس نبود بلکه مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز بخشی از مدیران خود را جا به جا و یکی از معاونین خود را برکنار کرد.
با حکم مهدی نوبانی، افشین مظهری جایگزین عزیزالله کناری در معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس شد.
عباس بهمن زاده نیز از شهرداری منطقه سه خداحافظی کرد و جای خود را به امید آرمات داد. آرمات تا پیش از این شهردار منطقه 4 بود.
حمزه عمرانی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو نیز به عنوان شهردار جدید منطقه 4 معرفی شد.
عمار زاهدی نیز از ریاست سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس رفت و حمید حیدری پوری نیز از سازمان آرامستان به ریاست این سازمان منصوب شد.
امید کاردانی نیز بجای حیدری پوری در ریاست سازمان آرامستان منصوب شد.