ما با جهاد تبیین اجازه تحریف سیره امام خمینی)ره(را نخواهیم داد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 17، 1401 - 05:35


امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

ما با جهاد تبیین اجازه تحریف سیره امام خمینی(ره)را نخواهیم داد

انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای در کمترین زمان ممکن بعد از ارتحال امام، توسط خبرگان یک موهبت الهی بود.

 به گزارش اختصاصی خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه ؛امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به تفسیر آیه ۷۸ سوره حج بیان کردند:بر اساس این آیه شریفه مومنین وظیفه دارند در راه خدا جهاد کنند آنگونه ای که حق جهاد در راه خدا ادا شود.

ایشان افزودند:امام خمینی رضوان الله علیه را میتوان به حق یکی از مصادیق این آیه شریفه در دوران ما نام برد که سراسر عمر با برکتش صرف جهاد در راه خدا شد و حق جهاد در راه خدا را به خوبی ادا نمود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت: بر اساس این آیه شریفه مومنینی که توان بر دوش گرفتن این بار سنگین را (یعنی جهاد مورد انتظار خداوند) خداوند آنها رابرمی گزیند این حقیقت را بیان می کند و بحق، امام خمینی(ره) تربیت شده خدا و انتخاب شده خدا بود که در عصر ما ظهور کند و احیاگر اسلام ناب محمدی باشد.

ایشان گفتند:یکی از اصول مسّلم مکتب امام خمینی (ره) اتکال به کمک الهی ، اعتماد به صدق وعده ها و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زور گوی جهانی بود و برای مردم شریف ایران پیروی از این اصل مسّلم رمز و راز موفقیت و پیروزی است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد:از مصادیق مهم جهاد امام، علاوه بر مبارزه با طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی،مبارزه با اشرافی گری،تجملات مسئولان و طرفداری جدی ایشان، از محرومان و مستضعفان و دفاع از عدالت اجتماعی بود، امام همواره با تاکید فراوان مسئولان را از خوی کاخ نشینی بر حذر میداشت و آنها را به ساده زیستی و هم نشینی با محرومان و گرفتن تصمیماتی که به نفع مستضعفان و پابرهنگان جامعه بود دستور می داد.

ایشان ادامه دادند: نیاز امروز جامعه اسلامی ما این است که فرهنگ و سیره امام راحل باید در همه مسئولان نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا ضمن گرامیداشت و تسلیت سالروز ارتحال امام روح الله احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر کنونی بیان کردند:کسی که به توفیق الهی کار بزرگی را که قرن ها آرزوی تمامی علمای اسلام بود، یعنی شکست طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی را محقق کرد.

ما وظیفه داریم با جهاد تبیین اجازه ندهیم سیره امام راحل را تحریف کنند و معتقدیم بهترین و دقیق ترین شاهد و بیان کننده سیره امام، خلف صالح او امام خامنه ای است و هر آنچه که از سیره امام نقل شود و در تعارض با سیره و بیان ولی امر مسلمین باشد سیره ای تحریف شده است و آن را کار دشمن میدانیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ۱۵ خرداد را که یادآور قیام مردم شریف قم،تهران و ورامین در سال ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام راحل توسط دژخیمان رژیم پهلوی و شهادت تعداد زیادی از آن مردم انقلابی است را گرامی داشتند.

ایشان با اشاره به ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست گفتند: محیط زیست مسئله ای مهم برای همه ی ماست و همه ما موظف هستیم شرعاً و اخلاقاً از هرکاری که محیط زیست ما را آلوده نماید خودداری کنیم و همه ما باید مدافع حفظ محیط زیست باشیم.

ایشان سالگرد انتخاب حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ را گرامی داشتند و گفتند: با این انتخاب امید بدخواهان جمهوری اسلامی تا همیشه نا امید شد، این انتخاب یک موهبت الهی بود، بهترین فرد برای رهبری نظام بعد از امام خمینی(ره) امام خامنه ای بود و زیر آسمان بهتر از ایشان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت: امروز شاهد علامتی مبنی بر انقلابی تر بودن نسل جدید ما دیده می شود،مسئله ای که دشمن را عصبانی کرده است ،اجتماعات همخوانی کودکان در برنامه "سلام فرمانده" و واکنش عصبی عوامل ضد انقلاب به این مسئله این روز ها بسیار پر رنگ است ما به دشمنان می گوییم: به برکت رهبری امام راحل و هدایت های رهبری عظیم الشان امروزجهان اسلام امام خامنه ای عزیز مردم ما انقلابی خواهند ماند، رهبر و انقلاب شان را دوست دارند،دشمن از این مسئله عصبانی باشد و از عصبانیت بمیرد.اقدام مقتدرانه پاسداران جان برکف نیروی دریایی سپاه در توقیف کشتی های یونانی، گواهی بود بر اینکه دوران بزن در رو تمام شده است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت:در روز های گذشته شاهد صحنه ای از اقتدار جمهوری اسلامی و سپاه قهرمان بودیم،یونان چند وقت قبل یک کشتی روسیه ای که حامل نفت ایران بود را با ۷۰۰هزار بشکه نفت به درخواست آمریکا توقیف و مدعی شد که آن را به آمریکا تحویل داده است.

قهرمانان نیروی دریایی سپاه در منطقه پنجم بندرلنگه و منطقه چهارم عسلویه دو نفت کش یونانی را با حدود۱۸۰۰هزار بشکه نفت توقیف کردند و هشدار دادند که اگر کشتی مذکور را آزاد نکنند احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در خلیج فارس وجود دارد.

دنیا بداند اینجا خلیج فارس است نه خلیج آمریکا و هیچ بیگانه ای دیگر

 ماضمن تشکر از نیروهای جان بر کف ندسا خصوصا عزیزان منطقه پنجم اعلام میکنیم دوران بزن در رو تمام شده و اگر هرمتجاوزی یکی بزند ده تا خواهد خورد.

یکی از عوامل وقوع حوادث ناگوار ، کمرنگ بودن نظارت عمومی و مطالبه گری و عدم استقبال مسئولان از مطالبه گری مردمی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت: مجددا با مردم شریف آبادان بخاطر ریزش ساختمان متروپل همدردی میکنیم از حضور مردم شریف خصوصاً مهاجرین عزیز در برگزاری مراسم باشکوه به این مناسبت تشکر میکنم.

از مسئولان شهرستان میخواهم از تکرار حادثه پلاسکو و مترو پل ها عبرت گرفته و از تکرار ان پیشگیری کنند.

ایشان افزودند: مسئولان از وقوع هر حادثه ای با تدبیر پیشگیری نمایند،شهرداری ها به خیلی از ساختمان های فرسود، اداره برق به خیلی از تیربرق های فرسوده و خطر افرین باید رسیدگی فوری کنند تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: یکی از عوامل وقوع این حوادث ناگوار کم رنگ بودن مطالبه گری، عدم نظارت عمومی مردم بر مشکلات و اعلام نکردن ان و فریاد نزدن تخلفات و ترس و مقابله برخی مسئولین از مطالبه گری مردمی است.

ایشان بیان کردند:همه مردم باید احساس مسئولیت کنند کم بودها ،تخلفات و ترک فعل ها را گزارش کنند و مسئولان وظیفه دارند با روی خوش مطالبه را شنیده و با اقدام جهادی به دنبال حل مشکلات باشند.مردم شریف ما مسئولیت پذیر هستند و با مصرف بهینه انرژی از قطعی برق در تابستان گرم خود داری خواهند کرد.