معاون استاندار هرمزگان: اقتدار بین‌المللی و امنیت پایدار کشور مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران است
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 24، 1402 - 09:36


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اقتدار بین‌المللی، امنیت و رشد و توسعه کنونی کشور مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها است و این امر رسالت دستگاه‌های اجرایی را در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت سنگین می‌کند.
به گزارش دریای اندیشه، احسان کامرانی در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بر ورود مراکز دانشگاهی و علمی به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات مرتبط با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را با برنامه و هدفمند در دستورکار قرار دهند تا شاهد اقدامات ملموسی در این بخش باشیم.
وی تصریح کرد: شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش راهبردی در حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد و آشنایی نسل جوان جامعه با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه کشور دارد.
معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: نشست‌های شورای فرهنگ ایثار و شهادت هدفمند، با برنامه و با حضور تمامی اعضا به منظور دستیابی به اهداف ترسیم شده تشکیل و دنبال شود.
کامرانی ادامه داد: تمامی اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دستورکار انجام می‌دهند، در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا باشد.
وی گفت: نصب تصاویر و تمثال مربوط به شهدا در سطح شهرها و روستاها اقدام ارزنده‌ای در مسیر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که ضروری دارد با قوت، ابتکار و نوآوری دنبال شود.
کامرانی خاطرنشان کرد: انتقال سیره شهدا به نسل جوان جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برای حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است.