معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز خدمات جامع سلامت هرمزگان فعال شد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 30، 1402 - 05:52


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرایی شدن نوبت دهی و نظام ارجاع الکترونیکی کلیه مراکز خدمات جامع سلامت استان به نظام ارجاع سطح دو خبر داد.
به گزارش دریای اندیشه، کتر عبدالجبار ذاکری افزود: در این برنامه مردم با مراجعه به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت توسط پزشک مرکز معاینه و پرونده الکترونیک سلامت بیمار تکمیل می شود ودر صورت تشخیص و نیاز به متخصص یا فوق  تخصص به کیلینک ها و بیمارستان ها ارجاع داده می شود.
وی بیان کرد: در این برنامه پزشک مرکز بصورت الکترونیکی از طریق سامانه نوبت دهی، نوبت‌های مراکز و متخصصین را در تمامی مراکز سطح ۲ و ۳ که تحت پوشش دارد، مشاهده می‌کند و طبق نظر پزشک مرکز و یا خود بیمار نوبت اخذ می‌شود؛ نوبت اخذ شده با مشخصات بیمار به اطلاع او می رسد و در سامانه ثبت می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: بیمار پس از معاینه توسط پزشک متخصص تحت درمان همان پزشک متخصص قرار گرفته و پرونده برای پیگیری به سطح یک بازگشت داده می‌شود که در نتیجه بیمار نیاز به ادامه درمان در یک سطح بالاتر یا همان سطح  دارد و در این  صورت  مجددا  مانند روال نوبت دهی قبلی به پزشک دیگر ارجاع می شود.
وی اضافه کرد: پذیرش مراجعین در صورتیکه از طریق نظام ارجاع به کلینک و بیمارستان‌ها صورت گیرد، مشمول تعرفه‌های دولتی خواهد شد و با این کار ضمن تسهیل در روند درمان بیماران صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه های درمانی بیماران صورت خواهد گرفت.
ذاکری اظهارکرد: اجرایی شدن این طرح می‌تواند نقش بسزایی دربهبود و پیشگیری از بیماری در بیماران داشته و شاهد پیشرفت در وضعیت سلامت بیماران و رضایتمندی مردم باشیم.