معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: راه‌اندازی مرکز نفس در هرمزگان
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 24، 1402 - 09:30


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پزشکی هرمزگان از راه‌اندازی مرکز نفس در راستای پیشگیری از سقط های عمدی در استان خبرداد.
به گزارش دریای اندیشه، دکتر عبدالجبار ذاکری در نشست هم اندیشی راه اندازی مرکز نفس هرمزگان، افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و تدابیر مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید یکی از ساده ترین را ههای افزایش جمعیت، کمک به مادرانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی و تفکرهای اشتباه عرفی، فرهنگی و آگاه نبودن به مسائل شرعی به سقط جنین خود اقدام می کنند.
 وی بیان کرد: هدف از ایجاد این مرکز فرهنگ سازی، ارائه مشاوره و حمایت از خانواده هایی است که تصمیم به سقط جنین سالم خود به صورت ارادی دارند.
 ذاکری با اشاره به نقش مهم مراقبین سلامت و ماماها در هدایت مادرانی که قصد سقط جنین سالم خود دارند، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای این گروه ها برگزار خواهد شد تا بتوانند ارتباطی هرچه موثرتر را بین این مادران و مرکز نفس برقرار کنند.
 وی با توجه به نیاز مرکز نفس در خصوص حفظ فرزند سالم به همراهی قشرهای مختلف جامعه مانند روحانیون و شوراها و بخشداران و برگزاری جلسات آموزشی در محلات و روستاها و مساجد و حسینه ها اشاره کرد.
 معاون بهداشتی با تاکید بر ایجاد فرهنگ سازی در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط های عمدی، خاطرنشان کرد: تهیه مطالب آموزشی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی و شبکه های اطلاع رسانی در این زمینه موثر خواهد بود .
در این جلسه روند و مراحل اجرایی تاسیس مرکز نفس، شیوه نامه های مدیریتی و اهداف آن در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کاهش سقط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.