معاون وزیر راه وشهرسازی: سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره هرمز ترمینال مکانیزه می‌سازد
  • فرهنگی

  • فروردین 20، 1401 - 06:20


معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت یک ترمینال مسافری امن و مکانیزه در جزیره هرمز و انتقال زیرساخت آموزش‌های دریایی به این جزیره جهت رونق تردد و اقتصاد مردم منطقه خبر داد.

به گزارش دریای اندیشه،  علی‌اکبر صفایی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در بندر گردشگری شهید حقانی دربندرعباس، از رویکردهای جدید سرمایه‌گذاری و توسعه عمرانی در جاسک، سیریک و تیاب در شرق استان هرمزگان خبر داد و گفت: تحولات بندری و دریایی در شرق استان هرمزگان را، با هدف دسترسی به آب‌های آزاد، با جدیت در دست پیگیری داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای سازمان برای نوسازی شناورهای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز و جزایر پیرامونی، بیان کرد: برای هر برنامه اجرایی، ردیف بودجه‌ای تعریف شده و هیچ تصمیمی بدون عمل باقی نخواهد ماند و بلافاصله عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به‌ سفرهای ریاست جمهوری به کشورهای همسایه و پشتیبانی‌هایی که از سوی دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است، تردد کالا از بنادر ایران به مقصد کشورهای شرق، شمال شرق و حوزه قفقاز در حال شکل‌گیری و توسعه است.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر حمل ‌و نقل کشور قطر به جزیره کیش، خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی تقاضای حضور  یک و نیم میلیون نفر گردشگر و مسافر برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی و امکانات محدود کشور قطر، پشتیبانی این مسابقات در استان‌های هرمزگان، بوشهر و جزیره کیش مطرح شده است، که با سفر وزیر حمل و نقل قطر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز بیان‌کرد: توسعه بنادر در شرق استان هرمزگان یکی از ضرورت‌های استان است و خوشبختانه چشم‌انداز خوبی هم در این حوزه قابل مشاهده است چرا که با اجرای کامل طرح توسعه سواحل مکران، ایران اسلامی بیش از پیش به آب‌های آزاد دسترسی پیدا خواهد کرد و این امر ظرفیت‌های جدید و بسیار خوبی را برای شرق استان هرمزگان ایجاد می‌کند از این رو از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های متناسب برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌هایی که خلق می‌شود انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با بیان اینکه استان هرمزگان یک استانی است که بسیاری از فعالیت‌هایش مرتبط با حوزه دریا است اما این استان تاکنون از داشتن دانشگاه علوم و فلون دریایی محروم بوده است، خواستار احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان و برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت جزایر در جام جهانی قطر شد

منبع:ایرنا