معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان مطرح کرد: دفاتر تسهیل گری بازوی اجرایی توانمند ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محلات است .
  • فرهنگی

  • مهر 14، 1399 - 08:54


معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در جمع مدیران دفاتر تسهیل گری شهرستان بندرعباس، تصریح کرد : دفاتر تسهیل گری بازوی اجرایی توانمند ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محلات است.

به گزارش دریای اندیشه ؛ حجت الاسلام حرگلزاری معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جلسه که با حضور مدیران دفاتر تسهیل گری شهرستان بندرعباس در دفتر تسهیل گری کوی ملت برگزار شد، اظهار داشت: دفاتر تسهیل گری بازوان قوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در احصای آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده است.

وی افزود : همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دفاتر تسهیل گری و استفاده از منابع آماری این دفاتر؛ شاهد رویکردی جدید در امر مطالبه گری مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

معاونت مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با اعلام اینکه این ستاد در نظر دارد مطالبات مردمی را از طریق امامان جماعت و دفاتر تسهیل گری دنبال کند، عنوان کرد: ظرفیت‌های بالقوه این مجاری می‌تواند در برخورد با معضلات و آسیب‌ها و راهکار‌های معقول در محلات اقدامی جدی انجام دهد.

گلزاری ابراز داشت : ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محلات حاشیه و بافت فرسوده خود نیز معروف بزرگی است که می‌تواند باری از دوش مردم را بکاهد و امید را در محلات ایجاد کند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سازمند مدیر دفتر تسهیل گری کوی ملت و بهشت زهرا (س) گفت: محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده مانند محله بهشت زهرا دارای نواقص، کمبود‌ها زیرینای و فزهنگی و آموزشی زیادی است.

وی ادامه داد : عدم وجود مکان آموزشی مناسب همانند مدرسه که قریب به ده سال است پیگیری صورت گرفته، ولی هیچگونه اقدامی انجام نگرفته است از مشکلات پیش روی اینت محله است.

مدیر دفتر تسهیل گری کوی ملت با بیان اینکه باید به محلات حاشیه‌ای توجه بیشتر شود، اضافه کرد: عدم امکانات رفاهی در حد متوسط و حتی نبود خانه محله و فرهنگسرای با شان این مردم و اهالی را رنج می‌دهد.

شکوهی کارشناس شهرسازی و بهسازی دفتر تسهیل گری کوی ملت در این جلسه عنوان کرد: اهالی محله بهشت زهرا (س) سالیانی است که از نبود سند منازل سکونی رنج می‌برند و راه و شهرسازی همکاری لازم را در این راستا با مردم ندارد.

وی بیان داشت : یکی دیگر از مشکلات محله بهشت زهرا (س) ورودی‌های آن است که مردم غالبا با سختی عبور و مرور دارند و وضعیت راه‌های این محله آسف بار است.

این کارشناس شهرسازسی و بهسازی دفتر تسهیل گری کوی ملت و بهشت زهرا (س) گفت : این محله در ایام بارندگی با خروج آب‌های سطحی به دل محله مردم را کلافه کرده است و آب و فاضلاب و محیط زیست هیچ گونه اقدامی در جهت کاهش معضلات و مشکلات انجام نمی‌دهند.

در خاتمه این جلسه معاونت مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر از محله بهشت زهرا (س) بازدید بعمل آورد .