مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان :خبرنگاران نسبت به ثبت نام دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند
  • فرهنگی

  • فروردین 15، 1399 - 14:42


طبق شرایط اعلامی تا به امروز خبرنگارانی که از طریق نشریات دارای کد بیمه ای بوده و حق بیمه آنها ماهانه واریز گردیده مشمول دستورالعمل وزارت کار و تعاون رفاه اجتماعی می باشند.

 

 به گزارش دریای اندیشه ،مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان گفت: خبرنگاران استان درخواست خود را از طریق سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نمایند.معصومه قاسمی در این خصوص گفت : با توجه به برنامه های حمایتی دولت از افراد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بعلت شیوع کرونا، خبرنگاران نیز مشمول این برنامه شده و می توانند از این مزایا بهره مند گردند.

وی افزود: طبق شرایط اعلامی تا به امروز خبرنگارانی که از طریق نشریات دارای کد بیمه ای بوده و حق بیمه آنها ماهانه واریز گردیده مشمول دستورالعمل وزارت کار و تعاون رفاه اجتماعی می باشند.

معصومه قاسمی با اشاره به مدت زمان برقرار بیمه بیکاری اظهار کرد: مدت زمان برقراری بیمه بیکاری ۳ ماه از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ می باشد.

وی ادامه داد: خبرنگاران با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.irدرخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه برقراری بیمه بیکاری شامل صاحب امتیاز نشریات نمی شود تصریح کرد : همچنین علاوه بر صاحب امتیاز ، مدیران مسول نشریات نیز فعلا مشمول این حمایت نشده اما قرار است طی هفته آینده با پیگیری اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان این مورد اطلاع رسانی گردد.