مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمیر؛ سهمیه نانوایی‌ها بر اساس عملکرد و تراکنش فروش نان محاسبه می‌شود
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 18، 1402 - 05:42


رشید زامیزان گفت: با توجه به شناور شدن سهمیه آرد در طرح ساماندهی نانوایی‌ها، سهمیه نانوایی‌ها بر اساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان محاسبه می‌شود و در صورت فروش کمتر، سهمیه آرد آن ها کم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان خمیر؛ مهندس زامیران در بازدید از برخی نانوایی های سطح شهر بندرخمیر با اعلام این مطلب، تصریح کرد: البته برای آن دسته از نانوایان که با کاهش سهمیه مواجه شده اند جای نگرانی وجود ندارد و در صورت برگشت به روال عادی عرضه نان سهمیه آنها اصلاح خواهد شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه همه نانوایی ها در شهرستان خمیر فعال هستند، افزود: هم اکنون تعداد ۲۸ نانوایی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۸ نانوایی در شهر بندرخمیر، ۴ نانوایی در شهر بندرپل، ۴نانوایی در شهر رویدر و همچنین ۱۲ واحد نانوایی نیز در سایر مناطق شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
وی همچنین با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۰ هزار کیسه آرد در سطح شهرستان توزیع می شود، گفت: از این تعداد بیش از ۳ هزار کیسه توسط اتحادیه نانوایان بین نانوایی های سطح شهر خمیر توزیع می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمیر در خصوص ایجاد صف طولانی در برخی از نانوایی های شهر بندرخمیر، اظهار داشت: یکی از عوامل می توان به کیفیت بالای نان در برخی از نانوایی سطح شهر اشاره کرد که سبب شده برخی نانوایی ها از استقبال بیشتری برخوردار شوند. زامیران عامل دیگر را مراجعه روستاییان روستاهای اطراف بندرخمیر به این شهر عنوان کرد و افزود: این موضوع بعضاً سبب می شود شاهد تشکیل صف در برخی از نانوایی های سطح شهر بندرخمیر باشیم.
این مسئول با بیان اینکه درصدد برگزاری دوره آموزشی برای همه نانوایی های سطح شهرستان هستیم، از سایر واحد‌های خبازی خواست ضمن الگو قرار دادن نانوایی های باکیفیت شهرستان، تلاش کنند با افزایش کیفیت نان، خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهند.
وی در پایان تصریح کرد: فعالیت نانوایی ها به صورت مستمر توسط گشت های مشترک جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت و اتحادیه نانوایان مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد و با نانوایی هایی که نان به صورت منظم پخت ننموده و از کیفیت پایینی برخوردار باشند و یا از ارایه خدمت به مردم خودداری کنند، به شدت برخورد خواهد شد.