مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان خبر داد: احداث مخزن یک میلیون لیتری ذخیره سوخت در جزیره ابوموسی
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 25، 1402 - 08:23


 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان از آغاز روند و تشریفات ساخت مخزن یک میلیون لیتری ابوموسی خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم نهایتا تا پایان سال این مخزن مهم مورد بهره برداری قرار بگیرد.
به گزارش دریای اندیشه، احمد سالاری فر در بندرعباس اظهار داشت: در سفری که به ابوموسی داشتیم یکی از مواردی که مورد بررسی قرار گرفت ایجاد یک مخزن ذخیره سازی سوخت در این جزیره بود.
وی افزود: افزایش ظرفیت ذخیره سوخت در جزیره ابوموسی یک مصوبه قانونی بود که از ابلاغش حدود 6 سال گذشته بود و باید به میزان یک میلیون لیتر ذخیره سوخت می رسید ولی تاکنون انجام نشده بود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان گفت: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته و حضور در وزارت خارجه، در انتهای سال گذشته این مجوز از طریق کمیته سیاسی ابوموسی به شرکت ملی پخش داده شد. وی تصریح کرد: این مسئله اکنون در مرحله تشریفات مناقصه احداث مخزن یک میلیون لیتری ابوموسی است و به محض برگزاری مناقصه تلاش می‌کنیم نهایتا تا پایان سال این مخزن مهم مورد بهره برداری قرار بگیرد.
سالاری‌فر گفت: یک کار خوب دیگر بحث سوخت گیری هواپیمایی ابوموسی است که مورد پیگیری استاندار نیز بود، در این زمینه پیگیری شد و خوشبختانه با کارهای انجام شده اگر هر چه سریعتر از سمت مدیرکل فرودگاه‌های استان به ما زمین تخصیص یابد تشریفات مناقصه احداث سوخت گیری هواپیمایی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم ابوموسی به عنوان ناموس جمهوری اسلامی ایران است و بر همین پایه زیرساخت‌های پایدار بایستی در این جزیره احداث شود تا مردم ساکن جزیره از این جهت در حوزه نفت و گاز و سوخت گیری هواپیمایی دغدغه ای نداشته باشند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان گفت: تاکید داریم موارد مورد نیاز مردم این جزیره در حوزه سوختی به سهولت و با کمیت مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی به صورت پایدار در ابوموسی وجود داشته باشد.