مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان : بیش از یکهزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد شد
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 28، 1402 - 07:46


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود یکهزار و ۱۰۰ شغل در این منطقه ایجاد شده است، گفت: هدف‌گذاری امسال ایجاد یکهزار و ۵۰۰ شغل جدید است.
به گزارش دریای اندیشه ، علی‌اصغر علامه اظهار کرد: ۲ سالِ گذشته برای راه‌اندازی منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان به اندازه ۱۴ سال سرمایه‌گذاری و عملیات زیرساختی انجام شده است.
وی تصریح کرد: در این ۲ سال، ۴۰ طرح عمرانی در حوزه زیرساخت‌ها اجرا کردیم که این طرح‌ها افتتاح شده و برخی هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان بیان کرد: در حوزه صادرات و واردات نیز در این ۲ سال تامین مالی خوبی برای بندر شد و سه پست اسکله به بهره‌برداری رسید و اکنون کشتی‌های ۷۰ هزار تُن در این اسکله پهلو می‌گیرند.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک و نیم میلیون تن صادرات و ۵۰۰ هزار تن واردات داشتیم، گفت: اسکله چهارم هم امسال افتتاح خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان در حوزه معدنی، پتروشیمی و شیمیایی خواهد بود.
منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصر بفرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.
این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی و نفتی، در موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.
منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، در فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.