مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان ؛ شبانه روز در ۴۰ تا ۵۰ نقطه بندرعباس سرقت از تاسیسات برق صورت می گیرد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 11، 1401 - 09:20


به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران با تاکید بر ترویج فرهنگ صرفه جویی اظهارداشت: وزیر نیرو اعلام کرده است که به ازای هر کیلو وات صرفه جویی در مصرف برق، دولت حاضر است به قیمت ۵۰۰ هزار تومان آن را از مردم خریداری کند و این امر مشوق خوبی است تا مردم بتوانند صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند.
وی افزود: مشوق‌هایی برای صرفه‌جویی در حوزه کشاورزی نیز گذاشته شده است بدین شکل که  اگر کشاورزان در ساعات پیک مصرف برق، مصرفی نداشته باشند مصرفشان در سایر ساعات به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.
کریمی بیان‌کرد: بانوان نقش بسزایی می‌توانند در صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند و اگر مصرف خود را از ساعات پیک به ساعات عادی منتقل کنند بسیاری از فشارها به شبکه تولید و توزیع برق کاهش پیدا می‌کند لذا به راحتی می‌توانیم تابستان را پشت‌سر بگذاریم هر چند که با برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت نیرو انجام شده در تامین برق خانگی مشکلی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان عنوان‌کرد: پیشنهاداتی به صنایع و فعالان بخش کشاورزی داده شده است  و به مجموعه اداری استان نیز پیشنهاد کرده‌ایم که کاهش ساعات کاری ادارات را لحاظ کنند و از ساعت ۱۲ ظهر ادارات تعطیل شوند تا مشکلی در تامین برق استان در ساعات پیک مصرف وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: برای امر صرفه جویی ظرفیت کودکان نیز بسیار مهم است از این رو تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان آماده کرده‌ایم تا از این طریق به نهادینه‌کردن فرهنگ صرفه جویی در بین نسل جدید بپردازیم.
کریمی عنوان‌کرد: سرقت، امروز به چالش بزرگی در شبکه برق تبدیل شده است و شبانه‌روزی را نداریم که سرقتی در آن انجام نشود از این رو از مردم خواهش می‌کنیم در حفظ و حراست از تاسیسات برق محله خود همکاری بیشتری داشته باشند چرا که در بندرعباس هر شب حدود ۴۰ تا ۵۰ نقطه سرقت از تاسیسات برق گزارش می‌شود به طوری که در سال ۱۴۰۰ خسارت ناشی از سرقت تاسیسات برق برای شرکت توزیع برق ۲۰ میلیارد تومان بوده است .
وی ابراز داشت: با توجه به وضعیت شبکه برق، امروزه استخراج رمز ارزها جزو خطوط قرمز شبکه برق است و بایست شدیدا با آن برخورد کنیم؛ مردم اگر از محل‌های استخراج این رمز ارزها اطلاعی دارند حتما به ما گزارش دهند و برای این امر شماره ۱۲۱ و اپلیکیشن برق‌من تعبیه شده است.
مديرعامل شركت توزیع برق هرمزگان گفت: اپلیکیشن برق من تمامی خدماتی که در ذهن یک مشترک است را می‌تواند به صورت شفاف ارائه دهد اما میزان استفاده مردم هرمزگان از این اپلیکیشن پایین است و لازم است در این حوزه هم فرهنگسازی شود.
وی اظهارداشت: در استان هرمزگان ۳ ماه از سال تعرفه‌های برق  به صورت زمستانی محاسبه  می‌شود اما در ۹ ماه دیگر تعرفه‌های برق به صورت تابستانی محاسبه می‌شود.
فوت ۱۹ سارق تاسیسات برق در ۴ سال گذشته
مصطفی طبیبی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان هرمزگان نیز تصریح‌کرد: ۲۴۰ هزار دستگاه چراغ در سطح استان است که به عنوان شبکه روشنایی معابر در حال خدمت به مردم هستند و برنامه‌ای که در سال جاری داریم این است که روشنایی بلوار ها را تعدیل کنیم تا بخشی از ناترازی تولید و مصرف را بتوانیم از این طریق جبران کنیم.
وی تاکید‌کرد: در بحث روشنایی هم مشکل سرقت داریم و این امر موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود چرا که همراه با روشنایی کابل‌های برق را نیز سرقت می‌کنند و گاها چندین تیر روشنایی خاموش می‌شود و در حدود ۴ سال گذشته ۱۹ نفر فوتی سارق داشته‌ایم.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان هرمزگان بیان‌کرد: ما برای حل مشکل سرقت‌ها این مطالبه را داریم که ضایعاتی‌های سطح شهر بندرعباس نیز ساماندهی شود و مبادی خروجی استان نیز در حال کنترل است. 
وی عنوان‌کرد: طبق پایش‌های انجام شده حدود ۲۰۰ هزار از مشترکین خانگی استان بیش از ۲ کولر گازی استفاده می‌کنند که اگر این ۲۰۰هزار خانوار در ساعت پیک مصرف یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کنند ۴۰۰ مگاوات صرفه جویی خواهد شد و هیچ‌گونه خاموشی نخواهیم داشت. 
انتهای پیام/