مدیرکل کمیته امداد هرمزگان: اختصاص بیش از 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به استان
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 25، 1402 - 04:51


مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: امسال مبلغ 22 هزار و 758 میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان و نیازمندان استان هرمزگان اختصاص داده شد.
به گزارش دریای اندیشه، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در یک نشست خبری در این خصوص اظهار داشت: مبلغ 22 هزار و 758 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال برای حمایت از مشاغل خرد و طرح‌های اشتغال خانواده های تحت حمایت و نیازمندان در سال 1402 اختصاص یافته است.
باسره با اشاره به اینکه این اعتبار ازمحل تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت ، منابع تبصره  18 تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و همچنین سهم هم افزایی با بانک های استان تامین می گردد، افزود:کمیته امداد  در سال جاری در سرفصل اعطای وام های اشتغال بالغ بر 22 هزار و 394 میلیارد ریال ، جهت حمایت و پایدار سازی طرح های اشتغال مبلغ 155 میلیارد ریال، آموزش کسب و کار مبلغ 130 میلیارد ریال، کاریابی 50 میلیارد ریال و سایر خدمات اشتغال 29 میلیارد ریال پیش بینی نموده است.
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان تصریح کرد: سقف مبلغ اعطای وام های توان افزایی 50 میلیون تومان، وام خودکفایی و اشتغال 100 میلیون تومان و وام های کارفرمایی (به ازای هر نفر فرصت شغلی ایجاد شده توسط کارفرما) 150 میلیون تومان می باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان کمیته امداد و خودکفایی آنان را یک اولویت اساسی دانست، افزود: سال گذشته بیش از 13 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.
باسره ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم خدمات موثری را به خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد در سطح استان ارائه نماییم و در بخش اشتغالزایی نیز خواستار تعامل و هم افزایی بیش از پیش بانک های عامل استان برای تسریع در اعطایی تسهیلات برای خودکفایی و توانمند سازی این ولی نعمتان هستیم.