مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛ برگزاری مراسم شب‌های احیا در استان
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 21، 1402 - 06:14


حجت الاسلام حقانی گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در همه امامزاده‌ها و مساجد هرمزگان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دریای اندیشه با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: درک شب قدر، کاری مشکل و بیان جایگاه و «قدر» شب قدر عملی دشوار است که تنها راه یافتگان به آن شب عزیز می توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند، چراکه قرآن به پیامبر خدا فرمود: «وما ادراک مالیلة القدر» ; «و تو چه دانی شب قدر چیست؟
وی در ادامه افزود: در وصف آن همین بس که «خیر من الف شهر» «از هزار ماه برتر است » و مسائلی بر قدر و منزلت این شب افزوده است، از جمله نزول قرآن که نزول جامع ترین، کامل ترین و ماندگارترین کتاب الهی برعظمت و منزلت شب قدر افزوده است .
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، شب قدر را بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان دانست و بیان داشت: در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل بیت علیهم السلام شمرده شده است.
حجت‌الاسلام حقانی سپس یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر را بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان ذکر و تصریح کرد: لذا باید تلاش نمود تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود.
وی گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در بندرعباس به صورت شاخص در امامزاده سید مظفر و مسجد جامع از ساعت ۲۲ تا یک ساعت قبل از اذان صبح همراه با خواندن دعا‌های جوشن کبیر و مجیر و قرآن به سر گذاشتن، برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این مراسم در حرم‌های امامزاده‌های شاه محمد تقی و سید کامل بندرعباس، زیارت سید سلیمان، سید محمد حاجی آباد، سید سلطان محمد رودان، سید علی زیارت علی، سید محمود سَکُل، سید عمرو اسلام آباد، حسینیه حداد بندرلنگه و مساجد جامع استان نیز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حقانی اضافه کرد: مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار می‌شود.