موفقیت ها اتفاقی به دست نمی آیند
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 15، 1401 - 09:35


موفقیت‌ها  اتفاقی به دست نمی‌آیند
فرماندار بندرعباس ضمن تبریک به مدیر مسئول روزنامه دریای اندیشه به عنوان سخنگوی خانه مطبوعات کشور گفت: بدون شک این موفقیت‌ها اتفاقی به دست نمی‌آید و نشان از توانمندی‌های شما در حوزه رسانه و مطبوعات است و این الزام را ایجاد می کند که بایستی بیش از پیش از ظرفیت های رسانه ای شما برای پیشبرد اهداف نظام و دولت مردمی استفاده کنیم.


 علی ستاری 

به گزارش روزنامه دریای اندیشه، محمد مرودی‌ فرماندار شهرستان بندرعباس، در آستانه روز خبرنگار با حضور در دفتر روزنامه با مدیر مسئول و خبرنگاران روزنامه دریای اندیشه دیدار کرد. 
فرماندار بندرعباس ضمن تبریک انتصاب مدیر مسئول روزنامه دریای اندیشه به عنوان سخنگوی خانه مطبوعات کشور گفت: بدون شک این موفقیت‌ها اتفاقی به دست نمی‌آید و نشان از توانمندی‌های شما در حوزه رسانه و مطبوعات است و این الزام را ایجاد می کند که بایستی بیش از پیش از ظرفیت های رسانه ای شما برای پیشبرد اهداف نظام و دولت مردمی استفاده کنیم.  
مرودی با تاکید بر نقش ویژه‌ی اصحاب رسانه و مطبوعات در تنویر افکار عمومی و جهت‌دهی صحیح به جریان‌های جامعه تاکید‌کرد: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و باید به خوبی بتوانند به عنوان یکی از حلقه‌های اتصال میان بدنه اجرایی کشور و بدنه خدمات گیرنده نقش ایفا کنند در واقع این رسانه ها هستند که مشخص می کنند جریان مطالبات به چه سمت و سویی باشد و چنانچه در این جریان سازی بتوانند حساب شده گام بردارند قطعا نتایج مثبتی به جامعه خواهد رسید.
فرماندار بندرعباس تصریح‌کرد: اعتقاد داریم که همانطوری که رسانه‌ها و مطبوعات پای مشکلات مردم می‌نشینند و مطالبات آن‌ها را به مسئولین می‌رسانند و از سوی دیگر نیز دغدغه‌های مسئولین را به مردم انتقال می‌دهند ما مسئولین نیز بایستی پای مشکلات رسانه‌ها بنشینیم و نقش تسهیل‌گرانه در این حوزه داشته باشیم برای مان هم بسیار مهم است که مسئولان و مدیران دستگاه ها نیز همین اعتقاد را داشته باشند و پاسخگویی شان افزایش یابد.
وی عنوان‌کرد: برای حمایت از مطبوعات و کاهش دادن مشکلات  و دغدغه های آنها  لازم است بزرگان رسانه و مطبوعات استان پای کار بیایند و با جمع‌بندی کردن نظرات به راهکاری جامع و تاثیرگذار دست پیدا کنیم، رسانه ها و مطبوعات استان برای اینکه در امر مطالبه گری و حل مشکلات جامعه بتوانند به نتایج سریع تری دست پیدا کنند لازم است در فضایی هم افزایانه حرکت کنند و به صورت هدفمند دغدغه های مردم را به دغدغه های اصلی مسئولین تبدیل کنند.
مرودی عنوان‌کرد: استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرعباس از صنایع بسیار خوبی برخوردار است اما این ظرفیت عظیم خیلی جاها ورود درستی ندارد از این رو باید از ظرفیت این صنایع برای حمایت از مطبوعات استان به ویژه روزنامه‌ها که در عرصه چاپ و نشر هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و روزانه منابع موثق اخبار را در دسترس عموم قرار می دهند استفاده شود و برای این مهم آمادگی داریم که موضوعات را از طریق مراجع مسئول پیگیری کنیم و صنایع بندرعباس را به حمایت از مطبوعات و رسانه ها ترغیب کنیم.
 فرماندار شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: با توجه به اینکه ذائقه جامعه در کسب اخبار و اطلاعات نسبت به گذشته رو به تمایز گذاشته است و امروزه سرعت در اطلاع‌رسانی با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است، لازم است مطبوعات در کنار نسخه‌های مکتوبی که چاپ می‌کنند از ابزارهای نوین نیز برای افزایش تاثیرگذاری و افزایش سرعت انتقال اخبار و اطلاعات بهره بگیرند.
پمعصومه قاسمی گوربندی مدیر مسئول روزنامه دریای اندیشه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم افزایش همراهی مسئولان با رسانه‌ها و مطبوعات، گفت: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی نگاه خود را نسبت به رسانه‌ها کمی تغییر دهند چرا که برخی از مدیران دستگاه‌ها به رسانه‌ها و مطبوعات نگاهی به عنوان رقیب دارند در حالی که خبرنگاران مهم‌ترین اهدافشان کمک به دستگاه‌ها است که نهایتا منجر به مطلوب‌تر شدن سطح خدمات به مردم می‌شود‌.
وی ادامه‌داد: امروزه اصلی‌ترین مشکلی که عرصه را برای مطبوعات تنگ کرده است مشکلات اقتصادی است، چرا که انجام کار باکیفیت، تولید محتوی تاثیرگذار نیاز به نیروهای زبده و تمام وقت دارد و به همین منظور باید روزنامه‌ها که روزانه هزینه‌ی کلانی را صرف چاپ نشریه خود می‌کنند ، حمایت شوند. 
وی خاطرنشان کرد: صنایع و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با خرید اشتراک از روزنامه‌ها حمایت کنند چنانچه در استان‌های دیگر این مسائل را بیشتر از هرمزگان می‌بینیم اما در هرمزگان حمایت عملی از مطبوعات وجود ندارد.