مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در رودان برگزار می شود
  • گزارش و مصاحبه

  • شهریور 20، 1401 - 09:38


فرماندار رودان گفت:مراسم پیاده روی اربعین با حرکت   عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از جای جای شهرستان رودان و شهرستان همجوار به سوی بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد در رودان برگزار می شود.

 به گزارش دریای اندیشه از رودان، عبدالرضا سالاری در جلسه ستاد اربعین این شهرستان اظهار داشت:هر ساله  بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) نمی‌توانند مسیر راهپیمایی اربعین را در کشور عراق بین نجف تا کربلا طی کنند که به همین علت برای عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان از جای جای شهرستان و حتی شهرستان همجوار در استان کرمان با حرکت به سمت بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی انجام می‌دهند.

‍وی با تأکید بر آمادگی لازم تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین سال جاری شهرستان افزود: آمادگی اورژانس و مراکز درمانی و هلال احمر در جریان مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سالاری با بیان اینکه در طول مسیر، موکب‌ها و غرفه‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا است و تا پایان زمان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد، یادآور شد: خوشبختانه همه‌ نهادهای دخیل در این برنامه با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم مراسمی باشکوه و پرشور را در شهرستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:  از دو روز قبل از اربعین حسینی  با برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی در بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد به استقبال این روز باشکوه خواهیم رفت.

  مراسم پیاده‌روی جاماندگان و زائران اربعین امام حسین(ع) هر ساله در روز اربعین از سرتاسر شهرستان و شهرستان همجوار در استان کرمان به سمت امامزاده سید سلطان محمد در رودان برگزار خواهد شد.