مراسم گلباران محل شهادت شهدای پرواز 655 برگزار شد
  • اجتماعی

  • تیر 13، 1400 - 11:18


نمی گذاریم جنایات آمریکا فراموش شود
مراسم گلباران محل شهادت شهدای پرواز 655 برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حمله وحشیانه و تروریستی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا با ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، تحت عنوان پرواز  آسمانی در بندرعباس برگزار شد.
به گزارش روزنامه دریای اندیشه پیش از ظهر دیروز(شنبه 12 تیر)، این مراسم با حضور سردار سلیمانی معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و خانواده های شهدا و جمعی از مسئولین سیاسی و نظامی استان هرمزگان با شناورهایی به محل اصلی مراسم یعنی ناو سردار شهید محمد ناظری منتقل شدند و مراسم اصلی در آن محل برگزار شد.
علی رئوفی، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، و سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز در این مراسم حضور داشتند.
ناو سالار یکم مهدی هاشمی جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به عنوان اولین سخنران ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان حاضر و خانواده های شهدا گفت: 12 تیرماه سالروز  یک جنایت بزرگ در تاریخ ملت ایران است که توسط آمریکای جنایتکار رقم خورد.
وی افزود: جبهه استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکایی ها  تا سال 1365 به صورت غیر مستقیم و از طریق حمایت رژیم بعث عراق در تلاش بودند که جمهوری اسلامی ایران را به زانو در بیاورند، اما پیروزی های رزمندگان اسلام این اجازه را از آن ها گرفت. هاشمی بیان کرد: موفقیت های رزمندگان اسلام در عملیات های والفجر هشت، کربلای پنج و دیگر عملیات ها ماشین جنگی صدام را در آستانه فروپاشی قرار داد و آمریکایی ها چاره ای جز ورود مستقیم و مداخله علنی در جنگ را پیدا نکردند.
جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: بهانه حضور آمریکایی ها در خلیج فارس تامین امنیت نفت کش های کشورهای حوزه خلیج فارس و جلوگیری از فروش نفت ایران بود.
وی تاکید کرد: این موضوع باید در حافظه تاریخی ملت ایران و دنیا باقی بماند که آمریکایی که امروز ادعای حقوق بشر دارد  و جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوف بشر می کند خود  بزرگترین  ناقض حقوق بشر است و بزرگترین جنایات را انجام داده است.
احمد مرادی سخنران دوم این مراسم بود.
نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایت آمریکایی ها گفت: ما امروز برای اعلام انزجار از اقدامات و جنایات آمریکا اینجا جمع شده ایم و بگوییم بعد از 33 سال آنهایی که این جنایت را انجام دادند کجا هستند و ما در کجا قرار داریم.
مرادی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار گرفته است و خداوند آنچه از عزت، اقتدار و توانمندی وجود داشته به ما عطا کرده است.
وی بیان کرد: ملت ایران به وظایف خود همیشه عمل کرده اند و هم اکنون وظیفه مسئولین است که مردم داری خود را به نمایش بگذارند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عملکردشان برای مردم به رضایتبخشی برسد.
مرادی تاکید کرد: نیاز کشور این است ه باید کشور را از دورن قوی کنیم و اگر خود را از درون کشور قوی کنیم هیچ قدرتی از خارج کشور نمی تواند آسیبی به ایران اسلامی بزند و ما را دچار مشکل کند.
علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان که دیگر سخنران این مراسم بود، بیان کرد: در 42 سال گذشته ملت ایران در زمین، دریا، هوا، کوچه و خیابان فرزندان خود را از دست داده و شهدای بسیاری تقدیم امروز جمهوری اسلامی ایران شده است اما با این وجود ما شاهد بودیم با به شهادت رسیدن فرزندان این مرز و بوم  همبستگی ملی بین مردم بیشتر می شده است.
وی افزود: تحمیل هشت سال جنگ موجب شد تا ایران اسلامی در صنایع دفاعی و تامین امنیت به خودکفایی برسد و کرونا نیز موجب شد که ما در تولید واکسن به خودکفایی برسیم که امری مبارک و قابل افتخار است و صبر مقام معظم رهبری برای تزریق واکسن ایرانی در حالی که می توانستند واکسن خارجی تزریق کنند روحیه خودباوری و اعتماد به جوانان را تزریق کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به عملیات تروریستی آمریکا در انهدام هواپیمای مسافربری پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران گفت: 66 کودک بی گناه در آن حادثه جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند؛ سرنشینان هواپیمای 655 همه غیر نظامی بودند و توجیه های آمریکا همه دروغ بود.
وی در پایان از اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هواپیمای ایرباس تقدیر و تشکر کرد.
سردار سلیمانی معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز که سخنران ویژه این مراسم بود ضمن محکوم کردن آمریکا عملکرد سازمان  های بین المللی از جمله دادگاه لاهه را زیر تیغ انتقاد قرار داده و گفت: ارتزاق سازمان ها ی بین المللی از طریق استکبار و آمریکای جنایتکار است لذا نمی توانیم انتظار داشته باشیم که آن ها از حقوق مظلومین دفاع کنند.
وی تاکید کرد: جنایات آمریکا باید مورد بازخوانی قرار گیرد؛ ترور مقام معظم رهبری، ترور آیت الله صدوقی، ترور شهید بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت نمونه هایی از نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها بوده است.
سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون 68 هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم که نتیجه حقوق بشر آمریکایی هستند.
در پایان این مراسم ضمن قرائت پیام سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون رئیس جمهور از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران تجلیل به عمل آمد.