مرکز خدمات جامع سلامت سیت و ماسیتی بشاگرد افتتاح شد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 22، 1402 - 06:55


 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مرکز خدمات جامع سلامت سیت و ماسیتی بشاگرد افتتاح شد.
به گزارش دریای اندیشه ، با حضور دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، سرهنگ موسی رنجبری رئیس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان بشاگرد مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سیت و ماسیتی بشاگرد افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سیت و ماسیتی به همت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سپاه پاسداران و همکاری سایر دستگاه ها ساخت،  تجهیز و امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.
دکتر غلامعلی جاودان افزود: این مرکز با زیربنای ۶۰۰ متر شامل ساختمان ارائه خدمت با زیربنای ۳۱۰ متر، ۴ واحد ساختمان زیست ۵۰ متری و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت خیرین سلامت ساخت و  تجهیز شد.
دکتر جاودان بیان کرد: در این مرکز خدمات عمومی سلامت شامل خدمات پزشکی عمومی، مامایی،  دارویی و سایر خدمات بهداشتی به مردم منطقه ارائه می شود.
وی اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر در دهستان سیت و ماسیتی و روستاهای اقماری و همجوار تحت پوشش این مرکز هستند و از خدمات این مرکز استفاده خواهند کرد.
دکتر جاودان تصریح کرد: مهمترین مشکل منطقه بعد مسافت تا مرکز سردشت و مشکلات جاده ای است که در صدد هستیم تا آمبولانس هوایی شرق استان با محوریت بندرجاسک برای انتقال بیماران اورژانسی به مراکز تخصصی و فوق تخصصی را فعال کنیم. همچنین امیدواریم با رایزنی های لازم از طریق وزارت بهداشت و مشارکت خیرین با مساعدت فرماندار منطقه در تامین آمبولانس ویژه این منطقه اقدامات لازم صورت گیرد.
سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در آئین افتتاح و بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سیت و ماسیتی بشاگرد گفت: این کار بزرگ به مدد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همکاری دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خیرین عزیز و گروه های جهادی شکل گرفت و ما امروز شاهد خدمت رسانی به این مردم شریف هستیم.
وی افزود: دست همه عزیزانی که باعث شدن در این کار حتی قدمی، قلمی و حرکتی، و حتی تماسی که اینجا شکل بگیرد و مردمی که کمک کردن که این فضا آماده شود می بوسم و تشکر می کنم از همه کادر درمان پزشک و پرستار که در این مرکز کار می کنند؛ تشکر می کنم از همه تلاش ها و زحمات دکتر جاودان که از جانبازان سرافراز میهنمان هستند؛ از معاون بهداشتی دانشگاه و همه دستندرکاران تقدیر و تشکر دارم.