مشاور ورزشی فولاد هرمزگان: مرکز تندرستی فولاد راه اندازی می شود
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 22، 1402 - 06:30


در آینده ای نزدیک مرکز تندرستی و مشاور ورزشی فولاد هرمزگان به یکی از مراکز تخصصی و حرفه ای در سطح کشور تبدیل می شود .
به گزارش دریای اندیشه، اکبر چمنی، دکترای فیزیولوژی ورزشی در مرکز تندرستی و مشاور ورزشی فولاد هرمزگان گفت: از سال ۱۳۹۸ این مرکز به صورت جزئی و مختصر در شرکت فولاد هرمزگان شروع به کار کرد اما با توجه به شیوع کرونا به صورت جسته و گریخته روند فعالتی ادامه داشت
وی افزود:  با توجه به سیاست های حماتی فولاد هرمزگان و ورود به چرخه ورزشی حرفه ای و قهرمانی این مرکز به سطح شهر بندرعباس و مجموعه ایثار انتقال داده شد، با خرید تجهیزات و وسایل تخصصی نیز این مرکز به نوعی با شکلی جدید و با نگاهی حرفه ای و تخصصی تر نیز مجددأ آغاز به کار کرد.
چمنی ادامه داد: با توجه به تخصص بنده در زمینه چاقی و لاغری و مباحث متابولیک نیز ورود کرده و راهنمای تغذیه ای و ورزشی مراجعه کنندگان نیز صورت می گیرد، هدف از راه اندازی مرکز نیز شناسایی برخی بیماری های افراد مراجعه کننده مانند کبد چرب و فشار خون و ارائه راهکار و برنامه غذایی و ورزشی جهت بهبود بیماری است.
وی خاطرنشان کرد: رویکردمان در این زمینه علمی و ورزشی است تا بتوانیم در چارچوب یک برنامه هدفمند در مسیر بهبود جسمانی افراد مراجعه کننده حرکت کنیم، پیشنهادی ارائه شده است که سیستم حقوق و دستمزد در شرکت نیز به بخش سلامت نیز متصل شود و هرکسی بتواند با استفاده از راهکارها در جهت بهبود خود حرکت کند قطعا نیز از سیستم تشویق بهره ببرد.
چمنی بیان داشت: باید از مدیریت شرکت فولاد هرمزگان و واحد ورزش که با این نگاه مثبت و آینده نگرانه دید وسیعی نسبت به سلامت کارکنان خود دارند، تقدیر کرد.
 هرچه جلوتر برویم این مرکز پیشرفته تر و خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر می کند و اکنون براساس استانداردهای آکادمی ملی المپیک نیز پیش می رویم.