نباختیم اما از صعود جا ماندیم
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 15، 1401 - 04:53


نباختیم اما از صعود جا ماندیم


مساوی تلخ شهرداری بندرعباس مقابل دیدگان ۱۲هزار بندرعباسی حاضر در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس که باعث شد حسرت صعود برای شهرداری 8 ساله شود.

علی ستاری

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه؛شهرداری بندرعباس با شکست مقابل رقیب خود با نتیجه 2 بر 2 و به دلیل گل خورده در بازی رفت، از صعود در مرحله پلی آف به لیگ دسته اول کشور باز ماند.
تیم فوتبال شهرداری بندرعباس، یکی از امیدهای اصلی فوتبال استان هرمزگان برای حضور در سطح اول فوتبال کشور است که توانست با عملکرد خوب و قابل دفاع خود در طول برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور خود را به عنوان یکی از تیم‌های مطرح این لیگ و امیدهای اصلی صعود به دسته بالاتر مطرح کند.
این تیم تا چندین هفته یکه‌تاز گروه خود بود اما تساوی‌های پی در پی در هفته‌های پایانی رقابت‌ها کار را برای شهرداری بندرعباس برای صعود سخت‌تر کرد و با توحه به اینکه نارنجی‌پوشان بندرعباس حائز رتبه دوم گروه خود شدند باید دل به امید پیروزی در بازی پلی آف می‌بستند.
پلی آفی سخت که بعد از صعود شهرداری به آن چند هفته بعد نتیجه صعود کننده به پلی آف مشخص شد و ون‌پارس اصفهان که سعی دارد خود را به عنوان قطب سوم فوتبال اصفهان مطرح کند حریف این تیم شد.
نقش‌جهانی‌ها در بازی رفت که میزبان شهرداری بندرعباس بودند با قضاوت امیر عرب براقی و با گل دقیقه ۵۲ فلاحيان توانست حریف بندری خود را پشت‌سر بگذارد و ۵۰ درصد امید این تیم برای صعود را از بین ببرد اما با توجه به اینکه تیم بندرعباسی بازی برگشت را باید در خانه بازی می‌کرد و شرایط همه جوره برای برد در این مسابقه مهیا شده بود شهرداری‌چی‌ها بیش از ۵۰ درصد به این بازی امید داشتند.
از بندرعباس مركز هرمزگان تا سايه خوش و كنخ و دژگان، قلب همه مردم استان با شماست. 
در حالی که بنا بود مسابقه سرنوشت‌ساز دور برگشت پلی‌آف راس ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه خلیج‌فارس برگزار شود، ساعاتی قبل از آغاز مسابقه پلی آف مهدی دوستی استاندار هرمزگان پیامی را خطاب به بازیکنان شهرداری بندرعباس صادر کرد، او در این پیام نوشت: بازيكنان غيرتمند، تماشاگران متعصب، كادر فنی دانا و مديران توانمند تيم فوتبال شهرداری بندرعباس توفان به پا کنید.
قطعاً وقوع زمين لرزه مخرّب در استان هرمزگان كه باعث تخريب فراوان در بخش هايی از غرب استان گرديده ، دل تمامی ما را به درد آورده و وظيفه انسانی همه ما ايجاب میكند تا در اين شرايط با تمام توان در خدمت مردم رنج كشيده اين منطقه باشيم. 
نيک مي‌دانم كه امروز شما عزيزان بعنوان نماينده تمام مردم هرمزگان در جدالی سخت برای صعود به مصاف حريف خواهيد رفت. وظيفه اينجانب بود كه با حضور در ورزشگاه، مانند ساير تماشاگران و هواداران خونگرم و عزيز، از نزدیک در كنارتان بوده و از تماشای حماسه سازیتان لذّت می بردم ولی در حال حاضر وظيفه قانونی و انسانی‌ام ايجاب می‌كند با حضور در مناطق زلزله زده تمام توان و مساعی خويش را تا حل مشكل هم استانی‌های عزيز در اين مناطق به‌کار گيرم. 
يقين بدانيد كه قلب من با شماست و ايمان دارم كه به ياري خداوند، پيروز و سربلند از ميدان خارج خواهيد شد. 
اميدوارم با توكل بر خداوند بزرگ و برای شادی دل مردم شريف استان هرمزگان و آوردن لبخند بر لبان مردم زلزله زده و شادی روح مرحوم احسان یوسفی فرهيخته، در ميدان حاضر شده و سربلند و پيروز بازی را به پايان رسانيد.
از بندرعباس مركز هرمزگان تا سايه خوش و كنخ و دژگان، قلب همه مردم استان با شماست. 
براي شادی دل اين مردم ، با توكل بر خدا وارد ميدان شويد و دست پُر باز گرديد. 
مصاف دو تیم شهرداری بندرعباس و ون‌پارس اصفهان از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه با ترکیب مهدی خسروی، هادی دهقانی، علی خبر، محمد مد ملیسی، ادریس کوچکی ، معین رنجبریان، علی‌رضا اسلامی، ایمان شوریابی، یاشار اسد‌نژاد، ایوب چمن، محسن طیبی و با هدایت امیر خلیفه اصل بازی را در میان بیش از ۱۲هزار هوادار مشتاق که آمده‌ بودند صعود تیم شهرشان به لیگ دسته یک فوتبال کشور را جشن بگیرند آغاز شد. 
گل اول ون پارس به شهرداری بندرعباس از روی نقطه پنالتی 
بازیکنان شهرداری بندرعباس بازی را به صورت هجومی آغاز کردند و از همان ابتدای بازی نشان دادند که توپ و ميدان در سرزمین گرما و شرجی در اختیار آن‌ها است و یک سر و گردن از حریف جلو‌تر هستند، دقیقه ۵ بازی توانستند یک موقعیت خلق کنند و دقیقه ۶ نیز موقعیت دیگری برای نارنجی‌پوشان شهرداری بندرعباس خلق شد که متاسفانه تبدیل به گل نشد اما هنوز بازی به دقیقه ۱۰ نرسیده بود که در دقیقه ۹ بازیکنان تیم ون‌پارس صاحب یک ضربه پنالتی شدند.
جدال سختی بود یک در برابر یک، توپ در برابر دروازه‌ای کوچک و مهدی خسروی دروازه بان شهرداری در مقابل ایمان کیانی، همزمان با رسیدن به لحظات پایانی زدن پنالتی ورزشگاه خلیج‌فارس نیز یک صدا سوت شد و تماشاگران با سوت‌ها و سروصداهای کر کننده سعی داشتند تا تمرکز بازیکن حریف را که پشت توپ ایستاده بود را به هم بزنند اما این امور هم کارساز نشد و ایمان کیانی در مصاف با مهدی خسروی موفق‌تر عمل کرد و توانست توپ را به تور دروازه شهرداری برسد.
این گل ون‌پارس کار را برای شهرداری به شدت سخت کرد حال نارنجی‌پوشان بندرعباس برای صعود نیاز داشتند حداقل سه گل به حریف بزنند و به همین منظور هیچ فرصتی برای تعلل، آه و حسرت باقی نمی‌گذاشت از همین بابت شهرداری باید سراپا حمله می‌شد و این طور هم شد و موج حملات شهرداری افزایش یافت و در دقیقه ۱۲ بازی علی خبر ضربه سنگینی به سوی دروازه ون‌پارس شلیک کرد اما با واکنش خوب دروازه‌بان روبرو شد در برگشت این توپ نیز در حالی که ایوب چمن می‌توانست کار را یکسره کند توپش به درستی به سمت دروازه نرفت و توپ از مقابل دروازه خالی به سمت آسمان رفت و این موقعیت برای بازیکنان شهرداری از دست رفت. 
۵دقیقه و ۲ گل ره‌آورد مصاف دو تیم در وقت‌های تلف شده نیمه اول 
حملات شهرداری مقابل ون‌پارس ادامه داشت و توپ و ميدان دست بازیکنان این تیم بود اما توپی از دروازه رد نمی‌شد تا اینکه در دقیقه ۴۷ و وقت‌های تلف شده نیمه اول تیم ون‌پارس بر روی یک ضد حمله وارد محوطه جریمه شهرداری شدند دروازه‌بان توانست توپ اول ون‌پارس را دفع کند اما ضعف خط دفاعی و دروازه‌‌‌بان در برگشت این توم باعث شد که فردین نجفی این توپ را به تور دروازه شهرداری برساند و بازی دو بر صفر به نفع ون‌پارس شود. 
شهرداری بندرعباس با دریافت گل دوم دیگر هیچ چیزی برای از دست دادن نداشت و باید تلاش می‌کرد تا از باخت در خانه و مقابل چشمان ۱۲هزار هواداراش فرار کند بر همین مبنا جنگندگی خود را ادامه داد و موفق شد دقیقه ۵۰ اولین گل خود را از روی ارسال از جناحین توسط 
هادی دهقانی به ثمر برساند و امید زا دوباره به تیم، رختکن و سکوها و هزاران هرمزگانی‌ای از پشت گیرنده‌های تلویزیونی این بازی را تماشا می‌کردند بازگرداند.
۲ دقیقه بعد یعنی دقیقه  ۵۲ داور مسابقه سوت پایان مسابقه در نیمه اول را به صدا درآورد و دو تیم برای استراحتی ۱۵ دقیقه‌ای راهی رختکن شدند. 
نیمه دوم و جنگی که شهرداری برتر بود اما توپ‌هایش به هدف نمی‌خورد 
شهرداری بندرعباس بازی در نیمه دوم را نیز سراپا حمله و هجومی آغاز کرد و در همان ۱۵ دقیقه اول نیمه دوم توانست مصاف را دو بر دو مساوی کند.
شهرداری  دقیقه ۶۰ و ۶۲ موقعیت‌های خوبی را کسب کرد اما نتیجه‌ای به همراه نداشت، دقیقه ۶۵ سهیل رفیع‌زاده بازیکن تیم ون‌پارس در میانه میدان و مقابل چشمان داور خطای سنگینی را بر روی علی خبر انجام داد و همین امر باعث شد که داور بازی این بازیکن را با کارت قرمز مستقیم اخراج کند و کمی کار شهرداری برای فرار از شکست و چه بسا پیروزی آسان‌تر شود.
دقیقه ۷۵ شهرداری بندرعباس توانست موقعیت حساسی را در محوطه جریمه حریف ایجاد کند اما بعد از چند بار رفت و برگشت توپ با درخشش دروازه‌بان ون پارس و دفاع سنگین مدافعین این توپ در تور جای نگرفت و دقیقه ۷۶ به دلیل شرجی و گرمای طاقت فرسای هوا دوار بازی دستور استراحت چند دقیقه‌ای به دو تیم داد و دو تیم دقایقی را به استراحت پرداختند.
در ادامه بازی هم بازیکنان شهرداری دست برتر را در بازی بر عهده داشتند و کاملا از همه لحاظ از حریف بهتر بازی می‌کردند، حملات بی‌مهابای نارنجی‌پوشان ادامه داشت اما به گل تبدیل نمی‌شد؛ دقیقه ۸۴ یک ضربه آزاد و دقیقه ۹۰ دو موقعیت در محوطه جریمه حریف به بیرون رفت، دقیقه ۹۹ توپ داخل گل نرفت، جنگندگی بازیکنان شهرداری بندرعباس همچنان ادامه داشت و حتی در دقیقه ۱۰۳ نیز موقعیت به دست آورند اما باز هم گل نشد و با صدای سوت پایان داور همه بازیکنان در موجی از غم اندوه خود را بر روی زمین انداختند. با این تساوی تلخ و در حالی که بازیکنان شهرداری بندرعباس در این بازی نشان دادند که کاملا لیاقت پیروزی و صعود را داشتند یک‌سال زحمات کل مجموعه به هدر رفت و مردم هرمزگان در خوشبینانه‌ترین حالت باید یک سال دیگر برای صعود به نظاره بنشینند، البته در این دور از رقابت‌های لیگ دسته دو فوتبال کشور هرمزگان ۲ تیم خواهد داشت چرا که فولاد هرمزگان موفق شده است به این لیگ صعود کند و باید دید دو نماینده هرمزگان در فصل بعد می‌توانند بالاخره نوار ناکامی‌ها را بشکنند یا خیر!