نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته با ستاد مدیریت استانی مبارزه با کرونا، شرایط برگزاری نمازجمعه و جماعات به جز در شهرهای قرمز در سایر شهرستان های سفید و زرد استان فراهم شده است
  • فرهنگی

  • مرداد 23، 1399 - 09:34


نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته با ستاد مدیریت استانی مبارزه با کرونا، شرایط برگزاری نمازجمعه و جماعات به جز در شهرهای قرمز در سایر شهرستان های سفید و زرد استان فراهم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده شامگاه چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از هفته آینده همزمان با شروع ماه محرم، نماز جمعه و جماعات در شهر بندرعباس نیز برگزار خواهدشد.
وی بر توجه جدی نمازگزاران به تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد که این امر هم به حوزه سلامت و از همه مهم تر، آمادگی برای ورود به ماه محرم را ایجاد می‌کند تا بتوانیم مراسمی آبرومند و مستمر داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و نمازگزاران به شرایطی برسیم که فعالان، کنش گران مذهبی و متدین بتوانند از این فرضیه مهم الهی بهره مند شوند.
 عبادی زاده برگزاری مراسم عزاداری محرم را خواست عموم مردم دانست و گفت: با تصمیم استانی و کشوری، شرایط برگزاری ایام محرم در هرمزگان فراهم است و باید رعایت مواردی را به مردم یادآوری کرد که این موضوع از طریق ستاد نماز جمعه پیگیری خواهدشد.
وی شرکت نکردن افراد با سنین بالا و بیمار در نماز جماعت وجمعه، استفاده از سجاده شخصی، استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جهت کاهش بیماری و کمک به مجموعه بهداشت ودرمان هرمزگان تاکید کرد.

پنج شهر هرمزگان همچنان در محدودیت‌ کرونایی هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: شهرستان های جاسک، میناب، رودان، قشم و پارسیان که وضعیت قرمز دارند، همچنان در محدودیت کرونایی بوده و نمی‌توانند نماز جماعت و جمعه برگزار کنند.
دکتر حسین فرشیدی افزود: در شهرستان های با وضعیت زرد و سفید، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تجمع نکردن بیش از حد و حضور مردم متناسب با فضای موجود، رعایت حداقل فاصله یک و نیم تا ۲ متری و همچنین بدون همراه داشتن موادغذایی و همراه داشتن مهر و سجاده شخصی، زمینه برای برگزاری نماز جماعت و جمعه فراهم است.  
وی بیان داشت: در هفته های اخیر به دلیل کاهش ورود بیماران کووید ۱۹ به مراکز و بیمارستان‌ها و همچنین موارد بستری در بخش‌های ویژه، گشایش هایی را در بعضی محدودیت‌ها ایجاد کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برگزاری نماز جماعت و جمعه است.
فرشیدی حضور مردم در حداقل میزان ساعت در زمان برگزاری نماز جمعه را بسیار مهم عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد:  این گشایش در بعضی شهرهای هرمزگان می‌تواند نمونه‌ای از همکاری و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم  استان باشد تا در آینده بتوانیم دیگر شهرها را هم از محدودیت‌ها خارج کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان لوح سپاسی را به نماینده ولی فقیه در هرمزگان به خاطر حمایت‌های همه جانبه از حوزه سلامت و رهنمودهای لازم به مردم استان درجهت رعایت اصول پروتکل‌های بهداشتی که باعث کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان شد، تقدیم کرد.