نماینده بندرعباس: تاریخ سازی و افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش در قالب ناوگروههای مختلف
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 08، 1402 - 05:22


نماینده بندرعباس گفت: ناوگروه 86 تجلی اراده ملت ایران در اوج تحریم ها بود و توانست تراز نیروی دریایی کشور را به رخ جهانیان بکشد.
به گزارش دریای اندیشه،  محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت در بندرعباس اظهار کرد: ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از دو ناو دنا و مکران توانستند با برنامه ریزی دقیق و تدابیر موفق، سفر بزرگ و تاریخی را رقم بزنند که در تاریخ کشورمان بی نظیر بود.
وی افزود: طی کردن مسیر مهمی از 4 قاره و اقیانوس های متعدد و متلاطم جهان و درشرایطی که دشمن با ابزار تحریم نیز به میدان آمده بود تا مانع از انجام این مأموریت مهم و راهبردی شود، نشان داد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته در ذیل تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی نظامی کشورمان به چه تراز و سطحی از توانمندی دست یابد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بوموسی و بندرخمیر با بیان این که طی کردن 65 هزار کیلومتر مسیرهای سخت در دل دریاها با کشتی های تمام ایرانی و تجهیزات بومی، نشاندهنده اقتداری بزرگ و روزافزون برای نیروهای مسلح ما است که قادریم در تأمین امنیت پایدار در دریاها برای خطوط تجاری کشورمان نیز نقشی مهم ایفا کنیم و این توانایی را در دنیا در معدود کشورهایی شاهدیم.
آشوری، انجام این مأموریت مهم دریایی را سبب ارتقای تراز نیروی دریایی کشورمان دانست و تأکید کرد: ما سواحل بزرگ و وسیعی در شمال و جنوب کشورمان داریم و بخصوص در جنوب به آبهای جهانی راه داریم و این فرصتی بزرگ برای تجارت و گردشگری و توسعه همه جانبه متکی بر دریا است و لذا باید از این ظرفیت ها در تقویت اقتصاد ملی و ارتقای معیشت مردم کشورمان نیز بهره بگیریم.
این عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: تاریخ سازی و افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش در قالب ناوگروههای مختلف بخصوص ناوگروه 86 موجب شد تا خودباوری در ساختار نیروهای مسلح کشورمان نیز تقویت و این نیروها قادر به ایفای مأموریت های کلان دیگری در آینده باشند که با اتکای به معنویت و ایمان و اتکای به ظرفیت های داخلی میسر است.