نماینده مردم غرب هرمزگان ضمن گلایه از دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: باید نگاه های معیوب و منقرض شده را عوض کنیم
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 08، 1402 - 05:12


به گزارش اختصاصی خبرنگار دریای اندیشه از بستک، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در جلسه شورای اداری شهرستان بستک که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد گلایه هایی تند را از چند مسئله در سطح شهرستان مطرح کرد.
وی درخصوص دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مبنی بر ثبت نام سیلندر گاز (کپسول) گفت: اساس این برنامه برای جلوگیری از قاچاق است اما در شهرستان بستک قاچاق کپسول گاز نداریم.باید دستورالعمل را بومی کنیم.شاید در قسمت هایی از کشور مسئله قاچاق کپسول داشته باشیم اما این مسئله در بستک وجود ندارد.مردم را به زحمت و مشقت نیندازیم.اول سامانه و زیرساخت آماده شود و کارها به نحو درست انجام بشود پس از آن به مردم اطلاع دهید.بخشنامه ای را خلق الساعه اجرایی می کنند و مردم را به زحمت می اندازند.ممکن است در خانه ای، دو یا سه خانواده با هم زندگی کنند.اگر قرار است کد بگیرند برای صاحب خانه اصلی گرفته می شود و باقی افراد از این نعمت بی بهره هستند.
آیا یک کپسول گاز برای روزمرگی کفایت می کند
نماینده مردم غرب هرمزگان افزود: این دستورالعمل در بستک قابل اجرا نیست.حتی در خود شهر بستک هم بسیاری از منازل گاز شهری ندارند.شهرها و روستاهای زیادی است که گازرسانی نشده و احتیاج مبرم به کپسول گاز است.زمانی که کل شهرستان بستک گازرسانی شد آن وقت باید بگوییم تقاضای کپسول نکنند یا با ثبت نام در سامانه کپسول بگیرند.اما در حال حاضر مردم چه کنند؟ آیا یک کپسول گاز برای روزمرگی کفایت می کند؟ این مسائل را حل کنید و توپ را در زمین دیگران نیندازید چرا که مردم نگرانند.
در آستانه فصل تابستان بحران آب خواهیم داشت
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آب اظهار داشت: در آستانه فصل گرم تابستان هستیم و قطعا بحران آب خواهیم داشت.ما یک خط انتقال را از دریا با چشم انداز آب کل شهرستان بستک شروع کردیم و از آبفا قول گرفته ایم که تا خرداد 1402 آب را به شهر جناح خواهند رساند.طبق بازدید نوروزی ما، آب از بندر چارک تا سه راهی رسیده بود.پیشنهاد دادیم که کار را از سه راهی مراغ ادامه دهید تا حداقل از خط محرم آب بگیریم و تا جناح برسانیم تا بار سنگین جناح را از شهر بستک برداریم و مشکل آب کم شود.
می گویند که نماینده در فلان کار دخالت کرده است
جباری همچنین به تیترهای مختلف برخی افراد اشاره کرد و گفت: ما و شما همگی در یک کشتی نشسته ایم.ما یک شرح وظایف داریم شما هم یک شرح وظایف.من به عنوان نماینده و شما به عنوان دستگاه اجرایی.بعضی اوقات برایم تیتر می زنند که فلانی در فلان کار دخالت کرده است.اینها دخالت نیست بلکه نظارت است.وقتی عملکرد دستگاهی ضعیف باشد به مردم آسیب می رسد و این مسئله برای نظام نگرانی به وجود می آورد.وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است و نظارت بر قانون.اگر خیر ما زحمت می کشد و برای هلیکوپتر ما آشیانه می سازد هلیکوپتر هم 500 میلیارد تومان قیمت دارد.مردم باید بدانند که خیرین و دولت چه کارهایی کرده اند.چند روز پیش برای جاده خور جناح، 60 میلیارد تومان از منابع نفتی ابلاغیه آمد.قطعا مردم باید بدانند.بعضی اوقات مردم تصور می کنند که هیچ کاری انجام نمی شود.امروزه در شهرستان ما هر روستایی که دهیاری دارد چمن مصنوعی هم دارد.درخصوص بهداشت و درمان هم کارهای بزرگی شده هرچند کم و کسری دارد اما اصل کار انجام شده است.
در بعضی مسائل باید تولیدِ قانون کرد تا راه باز شود
وی در ادامه با تقدیر از سرپرست فرمانداری شهرستان بستک که پیش از این شهردار بستک و جناح بوده گفت: بسیاری از پیشنهاداتی را که در حوزه عمرانی و شهرداری به مجلس می بردم از دکتر جلالی می گرفتم.همه ادارات از بودجه کل کشور استفاده می کنند.برنامه هفتم توسعه چند روز دیگر به مجلس می آید و ما باید دو سه ماه بر روی این برنامه وقت بگذاریم.اگر جایی نمی توانید کاری انجام دهید و مشکل از قانون بود، به ما بگویید تا منِ نماینده که در کنار شما هستم این مسئله را به مجلس ببرم و آن را اصلاح کنیم.پیشنهاد بدهید و برنامه بریزید.یک جاهایی باید تولید قانون کرد تا راه باز شود و مشکل مردم حل بشود.همانند مسئله کپسول گاز، ما نباید یک دستورالعمل را با همه مناطق کشور یکی بدانیم.اگر جایی مشکلی ایجاد می شود با پیشنهاد خوب و درست آن را تصحیح می کنیم.
با کم کاری برخی مسئولان، مسکن تولید نمی شود
نماینده مردم غرب هرمزگان درخصوص خانه های روستایی بیان داشت: در مجلس قانون تصویب می کنیم که تولید مسکن کنیم اما متاسفانه با کم کاری برخی مسئولان، تولید مسکن که نمی شود هیچ، حتی برای مردم دست اندازی هم می کنند.شاید در مقطعی دستگاهی به وظیفه اش درست عمل نکرده و واگذاری زمین طولانی مدت شده است.مردم هم در جایی دیگر برای خود سقفی ساخته اند.الان به مردم گیر می دهند که خارج از محدوده است و بهانه های دیگر می آورند که این پذیرفتنی نیست.به مردم خدمات بدهید.مسئولیت امانت است.اگر این امانت را درست حفظ کنیم سربلند می شویم وگرنه بعد از پایان مسئولیت، افسوس خواهیم خورد.تا چشم بر هم بزنیم مسئولیت تمام می شود.تقاضا دارم ارتباطات خود را با مردم بیشتر کنید.یکی از مدیران استان همجوار بیشتر اوقات در کمیسیون عمران مجلس به دنبال گرفتن بودجه است اما دریغ از مدیران ما.یعنی مدیران ما هیچ مشکلی ندارند؟ بودجه نمی خواهند؟ همه کارها انجام شده؟ ما باید کار خود را سفت بچسبیم و به دنبال بودجه باشیم.
گلایه شدید جباری از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
احمد جباری در ادامه ضمن گلایه شدید از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخصوص پایگاه اورژانس هوایی بستک گفت: برایم خجالت آور و دردآور است که دانشگاه علوم پزشکی استان، بجای اینکه برود تشکر کند که یک بالگرد در بستک مستقر شده و اورژانس هوایی شکل گرفته، به تهران نامه می زنند که چرا با فشار نماینده غرب هرمزگان، پایگاه اورژانس هوایی در بستک مستقر شده است؟ هفته گذشته این مسئله را شنیدم و نمی خواستم آن را بگویم اما خیلی خجالت آور است.ما سنگ مدیران بومی را به سینه می زنیم و افتخار هم می کنیم که مدیران ما بومی باشند اما در عمل؟! این جاده دو طرفه است.دوستان بومی ما باید به ما عملکرد بدهند.وقتی ما در دولت، مجلس و در رایزنی با شخص رییس جمهور، می گوییم که مدیر بومی می خواهیم، آیا جواب ما این است؟ وقتی در تهران، مدیران کل استان های دیگر را در مجلس برای اخذ منابع می بینم ولی خبری از هم استانی های خودم نیست واقعا ناراحت می شوم.در لارستان فارس، چند دانشکده علوم پزشکی داریم.لار و گراش که به هم چسبیده هم همینطور.چند اورژانس هوایی هم داریم، در لار و جهرم و فسا و آباده و ... ما باید بگوییم حالا که یک اورژانس هوایی در بستک مستقر شده به دنبال دومی یا سومی باشیم، نه اینکه بگوییم با فشار نماینده بوده.این وظیفه نماینده است که پیگیری کند.اگر ما پیگیری نمی کردیم واقعا این اورژانس هوایی مستقر میشد؟ ما بیست و نهمین اورژانس هوایی کشور هستیم.باید نگاه های معیوب و منقرض شده را عوض کنیم.همه استان هرمزگان آبرو، عزت و افتخار ماست.نباید بگوییم چرا اینجا این کار شده یا چرا آنجا؟ این مسئله دل آدم را به درد می آورد که چنین حرف هایی را بشنویم.
برخی ادارات در انجام امورات مردم کم کاری می کنند
در ادامه این جلسه دکتر محمد جلالی سرپرست فرمانداری شهرستان بستک ضمن تشکر از حضور نماینده غرب هرمزگان و دغدغه‌های وی برای بررسی مسائل و مشکلات مردم بیان داشت: اقدامات بی نظیری در حوزه غرب هرمزگان انجام شده و در حال انجام است که حاصل تلاش‌های ارزنده مهندس جباری است.
وی ضمن تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: متاسفانه برخی ادارات در انجام امورات مردم کم کاری می کنند که لازم است وقت بیشتری برای حل مشکلات بگذارند چرا که حضور ما به خاطر مردم است.مدیران باید بتوانند مسائل و مشکلات مردم را در شهرستان حل کنند و نباید فقط انتقال دهنده مشکلات به مرکز استان باشند.
دکتر جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مسائل و موضوعات مختلف از جمله تسریع در روند پیشرفت فیزیکی مسکن ملی، معطل نماندن پروژه های عمرانی و توزیع عادلانه آب پرداخت.همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.
سرپرست فرمانداری شهرستان بستک خاطرنشان کرد: موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اقدامات آن در حال انجام است باید برای مردم تشریح شود.
در پایان طی احکامی از سوی مهندس دوستی استاندار هرمزگان، محمد جلالی به عنوان فرمانده قرارگاه جهاد تبیین و سرهنگ شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیز به عنوان دبیر قرارگاه جهاد تبیین شهرستان منصوب شدند.