نماینده ولی فقیه در هرمزگان: سواحل مکران بهترین مناطق برای توسعه ملی است
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 23، 1402 - 09:39


نماینده ولی فقیه در هرمزگان از سواحل مکران به عنوان بهترین مناطق برای توسعه ملی یاد کرد و گفت: از مسؤولان وزارت نفت می خواهم که به پروژه های هدف گذاری شده در این منطقه توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش دریای اندیشه، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی وزارت نفت، از هرمزگان به عنوان استانی با ظرفیت برای توسعه ملی کشور در حال و آینده یاد کرد و بیان داشت: مجموعه شرکت های مختلف در حوزه نفت و گاز هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی در خدمت به توسعه و پیشرفت کشور هستند و همچون ستاره ای بر کرانه خلیج فارس می درخشند و این وضعیت نوید بخش آینده خوبی است.
وی با بیان این که هرمزگان در آینده اقتصاد کشور هر چه بیشتر خواهد درخشید، از تمرکز و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در سواحل مکران قدردانی و تأکید کرد: ما استانی با دو دریای خلیج فارس و دریای عمان هستیم و این ظرفیت را متمایز با دیگر استان ها ساخته است و میزبانی هرمزگان از پروژه های بزرگ ملی از جمله خط گوره - جاسک نقشی راهبردی برای کشورمان دارد و این ظرفیت ها در خدمت به کشور قرار دارد. نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: اقتصاد دریامحور به معنای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت های ساحلی کشورمان و توانمندی های خدادادی در این زمینه است که به درستی مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و ایشان بر ضرورت توجه به این ظرفیت در اقتصاد کشورمان تأکید دارند و بخشی از این ظرفیت ها مرتبط با حوزه نفت و انرژی است.
حجت الاسلام عبادی زاده، توسعه صادرات غیرنفتی را نیز از دیگر اولویت های مورد نظر کشور برشمرد و بهترین ظرفیت برای توسعه زیرساخت های لازم در سواحل مکران خواند و از مسؤولان تصمیم گیر در این زمینه خواست تا در بارگزاری پروژه های مختلف در کشور، بر مسأله توسعه صادرات غیرنفتی در بخش های مختلف بخصوص در زمینه پالایشگاهی، پتروشیمی و ... سواحل مکران را مورد توجه قرار دهند و پروژه های در حال احداث در این منطقه را شتاب دهند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مسؤولان بخش فرهنگی وزارت نفت نیز خواست تا در حوزه فرهنگی وزارت نفت، فعالیت ها را بیشتر کنند. شبکه فرهنگی بزرگی که دارند را در حوزه جهاد تبیین که مهم ترین نیاز کشور است، فعال تر کنند تا بتوان با بهره گیری از این ظرفیت در کنار دیگر ظرفیت ها، اذهان جامعه را در برابر بمباران دروغ های دشمنان بر علیه ایران اسلامی، صیانت کرد.
حجت الاسلام عبادی زاده از ظرفیت اربعین و مکتب امام حسین (ع) به عنوان یک سرمایه ارزشمند فرهنگی یاد کرد و آن را فرصتی جهانی خواند که می توان از آن در جهت شناساندن اهداف امام حسین (ع) از قیام و فرهنگ اهل بیت (علیهاالسلام) بهره برد.