نماینده ولی فقیه درهرمزگان: ۵۰ هکتار از زمین های شهر بندرعباس درمسیر خط گاز بلااستفاده مانده است
  • اجتماعی

  • بهمن 25، 1400 - 05:31


نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بیش از ۵۰ هکتار از زمین های بندرعباس از گذشته به دلیل عبور خط گاز از این شهر در اختیار وزارت نفت قرار دارد و امور توسعه‌ای شهر را قفل کرده است.

به گزارش دریای اندیشه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده یکشنبه شب در دیدار دادستان جدید بندرعباس با وی افزود: این زمین‌های بکر که می‌توان برای توسعه بندرعباس از آن استفاده کرد، بلااستفاده هستند.
وی بیان داشت: راه و شهرسازی این مناطق را در انحصار خط لوله گاز می‌داند و شرکت گاز نیز اعلام می کند که بودجه لازم برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای را نداریم و در این راستا دولت اگر بودجه‌ای برای توسعه این مناطق هم نداشته باشد می‌تواند به راحتی از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف توسعه‌ای استفاده کند.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه این عمل باید بین اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت گاز مدیریت شود، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هزینه‌ای برای دولت ندارد و می‌تواند با تهاتر بخشی از همین زمین‌ها این چالش را برطرف کرد. 
حجت الاسلام والسملمین عبادی زاده، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر همچنین گره‌هایی بر تولید زده شد، افزود: برخی از واحدهای تولیدی بنا به دلایلی راکد هستند که باید برای احیای آن‌ها تلاش شود. اگر فرد توانایی یا قصد احیا را ندارد، حاکمیت باید وارد عمل شود و اقدام به بازپس‌گیری طرح‌ها کند.
وی تصریح کرد: مناطق معدنی استان هرمزگان نیز به افرادی واگذار شده است اما وقتی خروجی معادن را بررسی می‌کنیم به غیر از چند معدن خاص باقی غیرفعال هستند که باید به این موضوع نیز ورود شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضایی هرمزگان بسیاری از واحدهای تولیدی را احیا کرد و اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شد که مشابه این چالش در بخش معدن استان نیز وجود دارد و باید این بخش نیز رفع و مدیریت شود.
امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که گاهی اوقات کارها در میان چند نهاد یا مسوول قفل می‌شود و کار مردم زمین می‌ماند، ابراز کرد: ورود دستگاه قضایی برای رفع این انسدادها و مشکلاتی که بین دستگاه‌های دولتی وجود دارد می‌تواند کمک خوبی برای دولت محسوب شود. از طرفی مشکلات مردم را نیز حل خواهد کرد و شاخص‌های مرتبط با رضایتمندی عموم مردم نیز ارتقا پیدا می‌کند.
وی گفت: مدل‌ها و موارد زیادی در بندرعباس وجود دارد که اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، انجام کار را به یکدیگر منتقل می‌کنند و کار را جلو نمی‌برند، این عمل موجب شده است که مردم در زندگی خود با چالش‌هایی روبرو شوند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: نبود هماهنگی‌ها و  هم‌افزایی فعالیت‌ها بین دستگاه‌های اجرایی، باعث گره خوردگی کارها می‌شود که حضور فعال و به موقع دادستانی می‌تواند گره‌گشا باشد.