نوزدهمین رقابت کشوری دو و میدانی کم بینایان و نابینایان در قلب بندرعباس
  • اجتماعی

  • آبان 24، 1400 - 13:59


برای نخستین بار محقق شد؛

 

نوزدهمین رقابت کشوری دو و میدانی کم بینایان و نابینایان در قلب بندر عباس 

 

 

مسابقات کشوری دو ومیدانی آسیب دیدگان بینایی با همت بهزیستی استان هرمزگان در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار می شود.

 

 رفعت ایرانپور معاون توانبخشی بهزیستی استان هرمزگان در گفتگو اختصاصی با روزنامه دریای اندیشه از اغاز رقابت های دو و میدانی قهرمانی کشور نابینایان و کم بینایان در بندرعباس خبر داد و افزود: این مسابقات شامل رقابت بین 330 نفر از ورزشکاران سراسر کشور بوده که در دو مرحله اقایان و بانوان است.

 

 

 

وی افزود: از این تعداد ۱۹۰ نفر اقا و ۱۴۰ نفر خانم هستند که برندگان این رقابت ها برای شرکت در مسابقات پارا آسیایی ۲۰۲۲ چین آماده می شوند.

 

ایرانپور با بیان اینکه متاسفانه تعداد افراد کم بینا و‌نابینا در هرمزگان از سایر مناطق کشور بیشتر است افزود: مجموعه بهزیستی برای کاهش این مورد در بخش های گوناگون مشاوره های ژنتیک انجام می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: درخواست ما از اداره کل ورزش و جوانان همراهی و دیدن توانمندی بچه های اسیب بینایی در زمینه های مختلف است.

 

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان هرمزگان افزود:نگاه اپراتوری به این عزیزان باید برداشته شود ، چرا که ما افراد تحصیل کرده بسیاری داریم که استعدادهای شگفت انگیزی در حوزه های مختلف دارند. 

 

 

 

ایرانپور نامناسب بودن معابر در استان برای معلولین و افراد اسیب دیده بینایی راخطر آفرین دانست و گفت :جایگاه تردد این افراد باید با برچسب های ویژه مشخص شود و صدا و سیما نیز‌ باید در این خصوص فرهنگ استفاده از این موارد را به عموم اموزش داده تا از این بخش ها به عنوان جای پارک ماشین و دستفروشی استفاده نشود.

 

 

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان هرمزگان با اشاره به همراهی صمیمانه مهدی دوستی استاندار در خصوص‌ اهمیت به ورزش و حمایت وی در این زمینه ،از صنایع فولاد، منطقه ‌ویژه اقتصادی‌،سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس تشکر کرد.

 

 

 

 

   وی گفت:از عموم مردم برای دیدن توانمندی های افراد کم بینا و نابینا در این رقابت ها دعوت می‌کنم و انتظارم از خانوادهای این عزیزان معرفی فرزندان معلول و آسیب دیده بینایی برای اموزش در مرکز بهزیستی است.

 

 

لازم به ذکر است ؛ به جز ورزش دو و میدانی ،ورزش های گلبال، فوتبال پنج نفره ، شطرنج و شنا به افراد کم بینا و نابینا آموزش داده می شود.

 

مسابقات کشوری دو و میدانی افراد کم بینا و نابینا به میزبانی بندرعباس از تاریخ ۲۵ آبان ماه شروع و‌تا ۲۸ ادامه خواهد داشت و در پایان این رقابت ها با اهدا لوح تقدیر؛افراد منتخب‌برای رقابت در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین آماده می شوند.