نشست صمیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر خمیر
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 02، 1401 - 13:18


نشست صمیمی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بندرخمیر 
نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بندرخمیر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بندرخمیر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. در این نشست صمیمی که خبرنگاران فعال شهرستان در آن حضور داشتند، اهالی رسانه دغدغه ها و مشکلاتشان در حوزه کاری خود را از جمله معیشت، دستمزد، آگهی های دولتی، آموزش، حمایت و تعامل بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌ها را مطرح و بر اجرای آنها تأکید کردند.
حداقل وظیفه رسانه مطالبه گری است، مطالبه گری سبب فعال شدن دستگاه های اجرایی می شود، سرمنشأ بسیاری مشکلات به بیکاری بر می گردد، پیشرفت شهرستان ما نیازمند نقش آفرینی و فعالیت روز افزون اهالی رسانه است.
رسانه ها مهم ترين عامل تقويت کننده امنيت عمومی و ملی به حساب می آيد، زيرا امنيت ملی و عمومی بيش از هر چيز در گرو گسترش و بسط و توسعه اعتماد اجتماعی است و رسانه ها مهم ترين عامل ايجاد و توسعه اعتمادند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرخمیر به استناد مطالب مطرح شده توسط اصحاب رسانه تصریح کرد: پس از نشست خبری با اصحاب رسانه به مشکلات خبرنگاران ورود و در جلسات تخصصی و کارشناسی به دنبال رفع این مشکلات هستیم.
موسی رونما با اشاره به عضویت در صندوق اعتباری هنر افزود: سامانه این طرح برای ثبت نام علاقه مندان باز است و اصحاب رسانه شهرستان عضو صندوق اعتباری هنر باشند، در حال پیگیری افزایش این رقم در حوزه، فرهنگ، هنر و رسانه هستیم و اصحاب رسانه هر جا احساس کنند که طبق آئين نامه صندوق اعتباری هنر حقی از آنها تضییع شده است ما وظیفه داریم به مشکل آنها رسیدگی و به آنها مشاوره دهیم.
رونما بیان کرد: رسانه‌ها موظند در حفظ امنیت، نظم عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه کوشا باشند، از ترویج شایعات و خبرهای غیرموثق خودداری کنند.
وی در پایان با تأکید مجدد بر ایجاد فضایی مملو از اتحاد و همدلی در میان اصحاب رسانه گفت: شما خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز باید با همدیگر متحد و همدل باشید و ضمن حفظ رقابت ها با یکدیگر به رقابت سالم بپردازید. یکی از مهمترین رسالت‌های شما عزیزان معرفی شهرستان بندرخمیر در عرصه های مختلف فرهنگی، تاریخی، گردشگری، مذهبی، صنایع‌دستی و ظرفیت های اقتصادی شهرستان به جهانیان است که در این راستا می توانید نقش موثری در پیشرفت و توسعه این شهرستان داشته باشید.