پرداخت بیش از ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق امداد ولایت به نیازمندان هرمزگان
  • فرهنگی

  • مرداد 28، 1399 - 09:57


مدیرکل کمیته امداد هرمزگان صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» را نماد فرهنگ قرض‌الحسنه اسلامی در جامعه دانست و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۷ هزار و ۹۸۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ‌بر ۴۸ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت به نیازمندان و محرومان استان پرداخت‌شده است.

علی الهیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یک بانک نیست، بلکه به‌عنوان یک صندوق قرض‌الحسنه واقعی به خانواده‌های تحت حمایت خدمت‌رسانی می‌کند و امروزه با تلاش همکاران صندوق امداد ولایت شاهد اعتماد سپرده‌گذاران نیکوکار و وفاداری مشتریان گران‌قدر به این صندوق و دستاوردهای بزرگی در حوزه قرض‌الحسنه به جامعه هدف، در طول پنج سال هستیم.

الهیاری افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و سنت قرض‌الحسنه در جامعه، پرداخت حداکثری وام‌های قرض‌الحسنه به‌صورت هدفمند و اثربخش، اعتمادسازی، رضایتمندی مردم و همچنین ارائه خدمات متنوع و متناسب با نیازهای ضروری محرومین، از مهم‌ترین اهداف صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است.

وی با اشاره به عملکرد صندوق امداد ولایت در سال ۹۸، گفت: تعداد ۷ هزار و ۹۸۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ‌بر ۴۸ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت به نیازمندان و محرومان استان پرداخت‌شده است. از مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده، ۵ هزار و ۴۹۴ مورد وام کارگشایی و ضروری، یک هزار و ۷۳۱ مورد وام ساخت و ودیعه مسکن و ۷۶۲ مورد آن نیز تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان بیان کرد: امیدواریم با توکل به خداوند متعال و تلاش مضاعف در کنار همراهی و همدلی خیرین و حامیان گران‌قدر، صندوق امداد ولایت بتواند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود بیش‌ازپیش در راستای ارتقا و بهبود شاخص‌های اقتصادی زندگی نیازمندان و محرومین از راه کمک به اشتغال و رونق تولید در بین جامعه هدف نقش مفید و مؤثری ایفا کند.

الهیاری ضمن دعوت از عموم مردم خیراندیش استان برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت هرمزگان، گفت: مردم و به‌ویژه خیرین بزرگوار می‌توانند با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در این صندوق، بستر مناسبی جهت ارائه خدمات هدفمند و اثربخش در راستای رفع مسائل و مشکلات نیازمندان را فراهم کنند.