راه اندازی قایق نجات استاندارد دوره آموزشی شناور بقا برای اولین بار در هرمزگان
  • فرهنگی

  • تیر 04، 1399 - 09:37


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب و راه اندازی اولین قایق نجات استاندارد جهت اجرای دوره های آموزشی شناور بقا در استان، همزمان با روز جهانی دریانورد خبر داد.

اله مراد عفیفی پور صبح امروز(چهارم تیرماه) در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی بنادر هرمزگان با اشاره به الزامات کنوانسیون استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان، اظهار کرد: بر اساس الزامات این کنوانسیون، گذراندن دوره آموزشی شناور بقا و قایق‌های نجات به‌غیراز قایق‌های نجات تندرو، برای تمامی دریانوردان اعم از افسران، فرماندهان و مهندسان کشتی‌های اقیانوس‌پیما و سفرهای نزدیک به ساحل ضرورت دارد .

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی همکاران معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و همچنین همکاری اداره کل امور دریانوردان سازمان اولین قایق نجات در استان توسط یکی از مراکز آموزشی دریانوردی مورد تأیید در استان، نصب و هم‌زمان با روز جهانی دریانورد  مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

عفیفی پور با بیان اینکه تا پیش از این دریانوردان استان جهت گذراندن دوره مذکور، علاوه به عزیمت به مرکز و یا سایر استان‌ها و صرف مدت‌زمان، متحمل هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان می‌شدند، خاطرنشان کرد: با فراهم شدن این امکان دریانوردان می‌توانند بدون دغدغه دوره موردنیاز را در مراکز آموزشی دریانوردی یادشده و در خود استان  گذرانده و گواهینامه دریافت نمایند.

به گفته عفیفی پور با اخذ این مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات موردنیاز، امکان برگزاری  سه دوره آموزشی برای ۶۰ نفر از دریانوردان هرمزگانی در ماه فراهم‌شده است.