ساکنان محلات کم برخوردار هرمزگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
  • اجتماعی

  • بهمن 19، 1400 - 06:27


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان از اجرای طرح بیمه سلامت در محلات کم برخوردار استان خبر داد و گفت: ساکنان بدون بیمه در این محلات، طی تفاهمنامه ای بین بیمه سلامت و وزارت کشور، تا پیش از پایان امسال باید تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

به گزارش دریی اندیشه به نقل از  ایرنا، حسین امیرتیموری دوشنبه شب در نشست هماهنگی بیمه سلامت ساکنان محلات کم برخوردار استان هرمزگان که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: نحوه و مکان مراجعه افراد برای ثبت نام بیمه سلامت به زودی از طریق رسانه ها و شبکه های سراسری اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: این طرح مهم در هرمزگان با هدف کمک به توانمند سازی افراد بدون بیمه ساکن در محلات کم برخوردار استان با همکاری فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با محوریت اداره کل بیمه سلامت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

 امیرتیموری تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح بیمه سلامت در محلات کم برخوردار، دستگاه های اجرایی با حساسیت این کار را دنبال کنند تا قبل از پایان سال جاری جامعه هدف شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اجرای بیمه سلامت برای کاهش هزینه های درمانی اقشار بی بضاعت در محلات کم برخوردار از اهمیت بسزایی برخوردار است و افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند به راحتی می توانند با کمترین هزینه از خدمات پزشک خانواده بهره مند شوند.

وی ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی محلات کم برخوردار و کاهش هزینه های ساکنان را از دستاوردهای مهم بیمه سلامت عنوان کرد و بیان داشت: ۷۰ درصد هزینه های آزمایشگاهی و داروی ساکنان محلات کم برخوردار از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود