سارقان منازل هرمزگانی‌ها در غرب کشور به دام افتادند
  • اجتماعی

  • خرداد 26، 1401 - 07:19


ماموران پلیس هرمزگان، باند سارقان منازل مردم بندرعباس را در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر کردند.

 

به گزارش دریای اندیشه،فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: این باند سه نفره با تغییر پلاک خودرو خود و همچنین استفاده از ماسک، کلاه و دستکش، در ایام تعطیل و ساعات ابتدایی شب، منازل آپارتمانی تک واحدی را در مناطق مختلف شهر انتخاب و با شیوه تخریب و توپی زنی درب‌های ضد سرقت وارد منازل شده و طلاجات، پول و دیگر اشیاء قیمتی را سرقت می‌کردند.

 

سردار غلامرضا جعفری افزود: به منظور شناسایی و دستگیری سارقان اقدامات گسترده‌ای بصورت شبانه روزی صورت گرفت و در نهایت سه نفر از سارقان اهل یکی از استان‌های غربی کشور که در زمینه سرقت منزل دارای سابقه کیفری و تحت تعقیب پلیس استان‌های دیگر نیز بودند؛ شناسایی شدند.

 

بیشتر بخوانید؛ خودرو‌های حامل سوخت قاچاق در توقیف پلیس میناب

 

وی گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی، محل حضور و رفت و آمد متهمان شناسایی شد و ماموران با اخذ نیابت قضایی به یکی از استان‌های مرکزی کشور اعزام شدند و با برقراری ایست و بازرسی در یکی از مسیر‌های مواصلاتی استان هدف، خودرو سارقان را در حالی که از سرقت در یکی از استان‌های شمال غربی در حال بازگشت به محل سکونت خود بودند متوقف و آن‌ها را دستگیر کردند.

 

به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در بازرسی از خودرو سارقان ابزارآلات ارتکاب جرم، شماری شمشیر، قمه، اسپری فلفل، مصنوعات طلا، وجه نقد و اموال قیمتی مسروقه از استان آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

 

سردار جعفری گفت: متهمان دستگیر شده به بندرعباس منتقل شدند و در بازجویی‌های صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت از منازل شهروندان در استان‌های هرمزگان و آذربایجان شرقی به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

 

وی افزود: متهمان پس از معرفی به دادسرا با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.