صدور کیفرخواست برای بزرگترین باند سوداگران مرگ در جنوب کشور
  • اجتماعی

  • خرداد 28، 1401 - 09:40


رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: کیفرخواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور صادر شد.

 

به گزارش دریای اندیشه ،صدور کیفرخواست برای بزرگترین باند سوداگران مرگ در جنوب کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مجتبی قهرمانی افزود: این باند بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر قاچاق کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی اعضای این باند بیش از هزار و دویست و پنجاه صفحه است، گفت: این باند سازمان یافته که به صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی چهار برادر اداره می‌شد و علاوه بر تعدادی از کشور‌های همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران فعالیت می‌کرد. قهرمانی افزود: این باند قاچاق موادمخدر هزاران میلیارد تومان تراکنش مالی و صد‌ها حساب بانکی داشته اند و تمامی مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آن‌ها انجام می‌شد.

رئیس شورای قضایی هرمزگان افزود: ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آن‌ها پلمب و دویست و پنجاه نفر شتر از آن‌ها نیز توقیف شده است.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۵ کیلوگرم طلا و مبلغ ۶ و نیم میلیارد تومان وجه نقد موجود در حساب‌های بانکی این افراد نیز توقیف شده است.

وی افزود: این باند بزرگترین باند مواد مخدر جنوب کشور در سالیان اخیر است که بصورت بین المللی فعالیت می‌کردند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر را به کشور وارد کرده است که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است.

رئیس دادگستری هرمزگان گفت: اعضای باند، مواد مخدر را از یکی از کشور‌های همسایه خریداری و آن‌ها را در قالب محموله متعدد از طریق دریا به وسیله لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل و سپس در سراسر کشور توزیع می‌کردند.

قهرمانی افزود: البته گستره فعالیت‌های باند مذکور تنها محدود به مرز‌های سرزمینی ایران نبوده و نامبردگان مشتریانی را در کشور‌های خارجی نیز داشته اند که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

وی گفت: قرار نهایی در خصوص اعضای این باند بین المللی مواد مخدر صادر و پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری افزود: اتهام متهمان اصلی پرونده شامل؛ افساد فی الارض از طریق مشارکت در مدیریت و سازماندهی باند قاچاق کلان و عمده مواد مخدر، خرید و وارد نمودن مواد مخدر به کشور و توزیع و فروش آن در استان‌های مختلف، پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری در باند قاچاق عمده مواد مخدر از طریق تهیه وسایل نقلیه از قبیل لنج، قایق و خودرو و مدیریت پرداخت‌ها و واریز وجوه بابت مواد مخدر و پرداخت حق الزحمه به اعضای باند با استفاده از کارت‌ها و حساب‌های افراد مختلف و اجیر کردن اشخاصی در جهت قاچاق مواد از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران، است.

قهرمانی افزود: تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت‌های مجرمانه این افراد در حال بررسی است.