شهردار موفق باید شهروند محور باشد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 16، 1401 - 05:23


شهردار شهر سوزا در گفتگو با خبرنگار دریای اندیشه اظهارداشت: همه ما اعتقاد داریم که توسعه باید به صورت متوازن اتفاق بیافتد لذا ما طرح‌ها و برنامه هایمان را برای همین مبنا طرح‌ریزی کرده‌ایم.  با توجه به اینکه شهر سوزا به لحاظ سرانه ورزشی وضعیت مناسبی نداشت و با مشکل زیادی مواجه بود، به گونه ای برنامه ریزی کردیم که از ظرفیت خیرین، سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل ورزش و جوانان استان استفاده کنیم و  فضای ورزشی مناسب در این شهر ایجاد کنیم، با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای دولتی مجموعه فرهنگی ورزشی شهر سوزا را به بهره برداری برسانیم.
عبدالله تشه افزود: همچنین در حوزه ورزش برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای هر محله  یک زمین چمن ورزشی بسازیم تا مردم و به ویژه جوانان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند .
در حوزه فرهنگی با توجه به اینکه شهر سوزا مرکز بخش بوده و بسیاری از مراسمات مذهبی و .. در این شهر برگزار می‌شود برنامه داریم که یک مجتمع فرهنگی، آموزشی همراه با سالن آمفی‌تئاتر در این شهر ایجاد کنیم.

خانه های بوم گردی سوزا را توسعه می دهیم
با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰ خانه تاریخی در این شهر وجود دارد یکی از برنامه‌های ما در شهر سوزا این است که خانه‌های بوم‌گردی در شهر سوزا را توسعه بدهیم چنانچه در حال حاضر بیش از ۱۰ خانه بوم‌گردی در شهر سوزا فعال شده است.
همچنین برنامه داریم طرح جامع گردشگری برای شهر سوزا را  تدوین کنیم تا برنامه‌های گردشگری در قالب این طرح در شهر سوزا پیش رود.
شهرداری شهر سوزا تاکنون منبع درآمد پایداری نداشته است اما با توجه به اینکه سوزا یکی از شهرهای ساحلی هرمزگان محسوب می‌شود برای رسیدن به  درآمد پایدار در شهر  برنامه داریم که بازارچه مرزی راه اندازی کنیم و کیبل اسکی یکی از طرح‌هایی است که برای کسب درآمد شهرداری برنامه ریزی شده است که ان‌شاالله در آینده به بهره برداری خواهد رسید . 

سوزا ظرفیت های گردشگری زیادی دارد
شهردار سوزا اظهارداشت: سوزا یکی از شهر های مهم گردشگری است و وجود گور دخمه‌های مربوط به دوران ساسانیان‌، خانه‌های بوم‌گردی، ساحل بکر با چشم اندازی زیبا، پارک و کمپ پارک ساحلی می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند که در صورت همکاری سیمای خلیج فارس می توان مستندی از شهر جهت معرفی به هموطنان تهیه کنیم. وی افزود: یک شهردار موفق باید شهروند‌محور باشد و سازمان اداره شهر را با این باور ساماندهی نماید، تعامل و ارتباط خوبی با مردم و مسولین داشته باشد و همچنین با برخورداری از استقلال فکری با ایده‌های جدید شهرسازی و مدیریت شهری آشنایی داشته باشد و بداند که توسعه با مشارکت مردم امکان پذیر است.